Vágólapra másolva!
A Gucci és az Yves Saint Laurent márkákat is forgalmazó PPR luxuscég a várakozásoktól elmaradó első negyedéves eladási számokat tett közzé, aminek hatására a cég részvényei már 6,8 százalékos zuhanásba kezdtek. Bár a cég a legtöbb luxusmárkából többet adott el, mint a megelőző év azonos időszakában, a növekedés üteme elmaradt a korábbiaktól és a várttól is. A vállalat célja, hogy 2020-ra megduplázza bevételeit, aminek érdekében az elmúlt években több akvizíciót is végrehajtott. Szerdán a cég újabb felvásárlást jelentett be, megveszi az olasz ékszergyártó Pomellato-t, de a tranzakció értékéről nem árult el részleteket a PPR.
Vágólapra másolva!

Nem fogynak úgy a Gucci-k

A Gucci márkát is forgalmazó PPR luxuscég a várakozásoktól elmaradó első negyedéves eladási számokat tett közzé. A bevétel 2,37 milliárd euró lett, 2 százalékkal kisebb mint a várt, míg az egy évvel ezelőtti szinthez képest 27 százalékkal alacsonyabb az árbevétel.

A cég elmúlt időszakbeli csökkenő árbevételének hátterében az áll, hogy a társaság folyamatosan építi le nem luxuscikkekhez kapcsolódó tevékenységét, hogy jobban tudjon fókuszálni a magasabb profittal kecsegtető luxus- és sporttermékekre. Annak érdekében, hogy a cég újrapozícionálja magát június 18-tól megváltoztatja majd a nevét is. A társaság új neve Kering lesz.

Forrás: [origo]

A rossz eredmények hátterében leginkább a Gucci termékek 3 éve leggyengébb negyedéves eladásai állnak, amit a gyenge európai gazdasági környezet okoz. A nehéz körülmények pedig fennmaradhatnak a jelenleg futó negyedévben is a cég vezérigazgatója, Jean-Marc Duplaix szerint.

A Gucci 4 százalékos növekedést produkált az idei év első 3 hónapjában, ez azonban 2009 vége óta nem látott alacsony szám. Ennek ellenére a PPR úgy gondolja, hogy az idei évben magasabb lehet majd az növekedési ütem, ezért továbbra is fenntartja, hogy 2013-ban javítani tud eredményességén a cég.

A Bottega Veneta luxus táskamárka eladásai 8,8 százalékkal emelkedtek, ami szintén komoly lassulás a korábbi 33 százalékos növekedéshez képest, míg az Yves Saint Laurent cikkekből 19 százalékkal többet értékesítettek.

Forrás: [origo]

A luxus divízió összbevétele 6,5 százalékkal emelkedett, ami csupán nagyjából harmada a megelőző időszak eredményének. A sport- és egyéb divat üzletág eladásai 2,5 százalékkal csökkentek, a meghatározó Puma termékekből is kevesebb fogyott. Az egyszeri tételektől és devizahatásoktól megtisztított bevételek 3,1 százalékkal emelkedett.

Nem a PPR az első luxuscég, amely lassuló bevételnövekedésről számolt be. Az LVMH korábban szintén 2009 óta a leggyengébb negyedéves növekedését tette közzé a divat és a bőráru-termékek divíziójában, amit a cég a kevesebb japán turistának és kínai vásárlónak tulajdonít.

Olasz ékeszercéget vesz a cég

Szerdán jelentette be a PPR, hogy megvásárolja az olasz ékszercéget, a Pomellato-t, azonban a tranzakció összegéről nem adott tájékoztatást a cég. Az olasz vállalat értéke körülbelül 270-300 millió euró körül lehet a CA Cheuvreux elemzője szerint. Az elmúlt években a PPR több akvizíciót is végrehajtott, mivel a cég terveiben az szerepel, hogy megduplázza bevételeit 2020-ra.

Habár csalódást keltő bevételeket publikált a PPR az első negyedévre vonatkozólag, mégsem valószínű, hogy az elmúlt időszak jó eredményei végetérnek. Mivel a PPR nagyon erős márkákkal rendelkezik, és ezeken akár sokkal nagyobb árrést is elérhet a vetélytársainál, ezért hosszútávon magas maradhat a növekedési ütem. Ebből kifolyólag a jelenlegi árfolyamzuhanás akár jó befektetési lehetőséget is mutathat, a KBC brüsszeli elemzje szerint.

A részvény árfolyama már 6,8 százalékos mélyrepülésben van a kedvezőtlen eladási számokra.

A PPR árfolyama (Párizs)

Forrás: [origo]