Kiváló értékesítési adatokat közölt csütörtökön piaczárás után a francia L'Oreal kozmetikai cég, az első negyedéves árbevétel 5,93 milliárd euró lett, mely 5,1 százalékkal haladja meg az előző év első negyedéves teljesítményét. A Bloomberg elemzői konszenzusában 5,83 milliárd eurós árbevétel szerepelt, így ennek felülteljesítése szintén kedvezőnek értékelhető. A menedzsment továbbá optimistának tűnő kilátásokat is megfogalmazott, melyben bár nagyobb globális visszaesést várnak a teljes piacon mint ami a korábbi prognózisaikban szerepelt, hangsúlyozták, őket ez kevésbé érinthet mint más cégeket.
A vállalati divíziók szintjén továbbra is a közönségcikkekből származik a legtöbb bevétel (2,92 milliárd euró), viszont "csupán" 5,5 százalékos növekedést sikerült elérni az üzletágban éves szinten.
A legnagyobb bővülés az elmúlt nyolc negyedévben folyamatosan a luxustermékekben éri el a L'Oreal, például a Lancome, vagy a Giorgio Armani termékek nagy sikere miatt. A 8,1 százalékos emelkedés főleg a 20 százalékos mértékben bővülő kínai, és az amerikai piacon mutatkozó egyre nagyobb keresletnek volt köszönhető, míg a nyugat-európai piacok továbbra is gyengélkednek.
Az árbevétel főleg az Észak-Amerikai piacon tudott jelentősen erősödni, 8,6 százalékkal haladta meg az első negyedéves értékesítés a tavalyi év azonos időszakát. Ázsiában szintén kedvező lett a helyzet, ám a korábbi évek hatalmas növekedési üteme úgy tűnik végleg a múlté. Európa pedig vegyes képet mutat, míg Kelet-Európában 8,2 százalékos bővülést ért el a szépségipari cég, addig Nyugat-Európában már csak 1,9 százalékos bővülés mutatkozott.
Eamonn Ferry, az BNP Paribas elemzője szerint kiváló számok születtek, fontos kérdés viszont, hogy a L'Oreal képes lesz e fenntartani ezt a növekedési ütemet az év hátralévő részében is. A befektetők mindenestre bizakodnak, a francia cég árfolyama 5,3 százalékos pluszban fejezte be a pénteki kereskedést.
A L'Oreal árfolyama (Párizs)