Nagyobb üzlet lehet az iWatch, mint az Apple TV

Vágólapra másolva!
Az Apple tervezett "okos-karórája", az iWatch sokkal nyereségesebbnek bizonyulhat, mint a cég másik potenciális új terméke, az Apple TV. A Citigroup elemzője mindezt arra alapozza, hogy a karórák piacán nagyobb jövedelmezőséget lehet elérni, mint a televízós szektorban. Azt azonban érdemes hozzátenni, hogy a hagyományos karórák iparágát nem feltétlenül helyén való viszonyításalapul venni, hiszen az Apple készüléke inkább egy hordható mini számítógép lenne, nem pedig egy klasszikus óra.
Vágólapra másolva!

Nagyobb nyereséget hozhat az "okos-karóra" mint a TV

Tim Cook vezérigazgató már többször elejtett morzsákat egy készülő Apple TV-ről, amely a társaság következő olyan nagy dobása lehet, ami katalizátora lehet a növekedésnek, bár mégis lehetséges, hogy a cég karóra-jellegű készüléke, amely még bőven fejlesztés alatt áll, sokkal nyereségesebbnek fog bizonyulni.

A globális órapiac idén várhatóan több mint 60 milliárd dolláros forgalmat generálhat Oliver Chen a Citigroup elemzője szerint. Ez nagyjából fele, mint amekkora a televíziók piaca az IHS Electronics & Media piackutató cég becslése szerint, ugyanakkor a karórákon elért bruttó nyereséghányad 60 százalék körül lehet, ami négyszer akkora, mint ami a TV-ké. A szakértő eleőrejelzése szerint, ha az Apple mindkét termékkel 10 százalékos piaci részesedésre tenne szerte, akkor a karórával 3,6 milliárd dolláros, míg a televízióval 1,79 milliárd dolláros bruttó profitot érhetne el.

Nem szabad elfelejteni, hogy az Apple esetleges iWatch-ja nem hasonlítható össze a hagyományos órákkal, hiszen ez inkább egy hordható mini számítógép lenne, amivel egy teljesen új piacát hozhatná létre a szórakoztató-elektronikai iparágnak. Ezért nem teljesen helytálló, ha a karóra iparág profit margin-ját vesszük alapnak az új termék értékelésénél.

Az Apple ikonikus márkanevével és igen nyereséges kereskedelmi hálózatával sikeres lehetne új termék, amire nagy szüksége lenne a cégnek, mivel korábbi sikertermékek közül az iPhone és az iPad értékesítésének növekedési üteme is lassul. Az Apple részvényárfolyama több mint harmadával esett a szeptemberi csúcsáról, mivel a befektetők aggódni kezdtek, hogy a vállalat képes lesz-e fenntartani növekedését a fokozódó verseny közepette, illetve, hogy a társaság milyen gyorsan lesz képes megjelenni új termékeivel.

Nagy elánnal fejleszti új sikertermékét az Apple

Csaknem 100 alkalmazott dolgozik az Apple-nél az iWatch-en, ami átvehet néhány olyan alkalmazást is, melyet jelenleg csak az iPhone-on vagy az iPad-en lehet futtatni, írta a Bloomberg a projekthez közel álló forrásokra hivatkozva a múlt hónapban. Ilyen applikáció lehet például hívás kezdeményezése, vagy térkép használata a karórán keresztül, ezen kívül a sportolást segítő funkciók is várhatóan elérhetőek lennének az iWatch-en, például lépés- vagy pulzusszámláló, nyilatkozta egy neve elhallgatását kérő forrás. A cég szeretne az új termékkel piacra lépni még ebben az évben, amilyen gyorsan csak lehetne.

Már a múltban is történtek próbálkozások "okos-karórák" gyártására, például a Microsoft a Citizennel és a Fossillal 2003-ban csinált egy prototípust, ami közlekedési- és sport eredményeket közölt volna használójával, azonban ez a projekt 2008-ban végleg meghiúsult. Manapság azonban a piaci időzítés kedvezőbbnek tűnik, hiszen a mobil alkalmazásokat ma már napi szinten használják az emberek, így valószínűleg sokkal könnyebben megbarátkoznának az új készülékkel is a felhasználók.

Az Apple órája egy új frontot nyithatna a Google-lel folytatott csatában, ezúttal a hordható mini-számítógépek még nem létező piacán, hiszen a keresőóriás már gőzerővel fejleszti szemüvegbe épített mikroszámítógépét, a Google Glasst, aminek bevezetését 2014-ben tervezik.

Karórájával az Apple enyhíteni tudná a csökkenő jövedelmezőségére nehezedő nyomást, ami a részvényárfolyamot a mélybe rántotta az elmúlt félévben. A legnagyobb aggály a társaság eredményességével kapcsolatban, hogy képes lesz-e a cég az iPhone lassuló eladásait kompenzálni. Az Apple okostelefonján körülbelül 55 százalékos bruttó fedezetet tud elérni, ami nagyjából kétszer akkora, mint amit az iPad-en vagy a Mac-en elérhet. A társaság papírjai tovább folyatját a lejtmenetet, ma 1,1 százalékos mínuszt hoztak össze a kereskedés első fél órájában.

Az Apple árfolyama (Nasdaq)

Forrás: [origo]