Beyoncé menti meg a H&M-et?

Vágólapra másolva!
Elvétette az elemzői várakozásokat a H&M gyorsjelentése, mind az árbevétel, mind a nettó nyereség tekintetében elmaradt az elemzői konszenzustól. Bár az utóbbi 2 év nem sikerült úgy a társaságnak, mint a korábbiak, az idén tervezett 350 új üzlet megnyitása vélhetően optimizmusra ad okot a befektetők körében, így az árfolyam az európában látható nagy zuhanások ellenére is a pozitív tartományban zárta a napot.Ráadásul egy igazán remek hír is napvilágot látott ma, Beyoncé, a világhírű énekes lesz a márka arca idén.
Vágólapra másolva!

Csalódást okozott az egyik legnépszerűbb hazai divatboltnak számító Hennes & Mauritz (H&M) negyedéves gyorsjelentése. A december-február időszakban 2,46 milliárd svéd koronás (380 millió dolláros) nettó nyereséget ért el a cég, az elemzők azonban 2,57 milliárd koronát vártak. A 2,46 milliárd koronás nyereség közel 10 százalékkal alacsonyabb a tavalyi év azonos időszakában elért eredményhez képest. Az árfolyam mégsem esett ma.

Elfogyott a lendület - túl erős a svéd korona

Bár az elmúlt évtizedben a stockholmi cég dinamikus ütemben tudott növekedni és Európa második legnagyobb kiskereskedelmi ruhaüzletévé avanzsált, az utóbbi két évben az árbevétel növekedése ellenére sem tudta a nettó nyereséget tovább emelni. Ha pedig jobban megvizsgáljuk az árbevételt akkor itt is csökkenő ütemű növekedést tapasztalhatunk a 2000-es évek elején tapasztaltakhoz képest.

Forrás: [origo]

A tendencia (ahogyan a cég gyenge negyedéves eredményei is) elsősorban a svéd korona erősődésével magyarázható, jelentősen megnehezítve a svéd exportáló válallatok helyzetét. Ha az elmúlt 4 évet vizsgáljuk, akkor a főbb devizák (euró, dollár) közel 25-30 százalékot veszítettek a koronával szemben, melyet a H&M is megemlített a negyedéves gyenge teljesítmény "magyarázása" során.

Forrás: [origo]

A lassulás a legalább egy éve nyitva tartó üzletek forgalmán is jól mérhető. Ez az a mutató, amit a kiskereskedelemben igazán szoros figyelem övez, hiszen kiszűri a frissen megnyitott, esetleg felvásárolt üzletek miatti forgalomnövekedést. Ezen a téren egy év után először mutat visszaesést a H&M, és igazából a válság kitörése óta nem tudott stabil növekedést felmutatni (a 2010-ben látható megugrás a 2009-es hatalmas visszaeséshez képest mutatott pillanatnyi növekedést tükrözi).

Forrás: [origo]

Irány Ausztrália

Karl-Johan Persson, a cég vezérigazgatója kihívásokkal teli évnek nevezte 2013-at, a cég vélhetően 350 új üzletet nyithat, ez közel 10 százalékkal több, mint amennyivel az elemzők számoltak az idei évben. Szintén a jövőbeli terveket érinti, hogy a svéd társaság 2014-től az ausztrál piacokon is megjelenne. Erre szüksége is van a vállalatnak, hiszen az utóbbi években lényegesen nagyobb bővülési lehetőségek kínálkoznak Európán kívül.

Forrás: [origo]

Az európai ruházati cégek nincsenek könnyű helyzetben, legutóbb épp a legnagyobb európai ruházati cikkek forgalmazója, a spanyol Inditex jelentése múlta alul az elemzői várakozásokat. A többek között Zara, Bershka és Pull&Bear márkákat forgalmazó társaság a spanyol gazdaság gyengélkedése miatt kényszerül a fejlődő országok piacára koncentrálni, ahogyan arról már az Investor.hu is beszámolt.

A cég gyenge eredményeit eredményeit mindenesetre kedevezően fogadták a befektetők, egyrészt az elmúlt két nap csökkenése után először zárt pozitív tartományban a részvény, másrészt annak ellenére sikerült pluszt elérni, hogy Európa-szerte jelentős esések voltak ma a piacon. A kedvező reakcióban talán a vártnál ambiciózusabb növekedési tervek is szerepet játszhattak.

A Hennes & Mauritz árfolyama (Stockholm)

Forrás: [origo]

Breaking: Beyonce lett a cég új arca!

Még egy jó hír napvilágot látott ma a cég körül: a 31 esztendős világhírű énekes, Beyoncé Knowles lesz a H&M arca a cég nyári kollekciójában. Az énekesnő nyilatkozatában kiemelte, hogy egyetért a svéd cég által folytatott üzletpolitikával, ami megfizethető áron kínálja a minőségi termékeket.

Nem hisszük persze, hogy emiatt emelkedik az árfolyam, de biztos vannak befektetők, akiknek a szíve megdobbant a hír hallatára. Vagy legalábbis a hivatalos promófotó láttán.

Forrás: H&M

Forrás: H&M