A japánok miatt aggódik a Ford

Vágólapra másolva!
A jen gyengülése miatt megnövekvő japán verseny miatt aggódik a Ford vezérigazgatója. Alan Mulally ezen felül Európával kapcsolatban továbbra is borúlátó, és a kontinensen lévő gyárak egy részét inkább Ázsiába telepítenék a veszteségek csökkentése érdekében. A Ford-vezér Kínát óriási lehetőségnek tekinti, emellett azt valószínűsíti, hogy az évtized végére a cég árbevételének akár a 40 százaléka is származhat az ázsiai piacokról.
Vágólapra másolva!

A japán gyártók egyre nagyobb előnyben vannak a gyenge jen miatt

A Ford vezérigazgatója Alan Mulally aggódik a japán jen leértékelődése miatt, mert szerinte ez nagyban javítja a japán autógyártók versenyképességét a többiekkel szemben. A Bloombergnek adott interjújában a cégvezető elmondta, hogy a piacok határozzák meg a devizaárfolyamokat, ne kívülről befolyásolják azokat.

A jen november közepétől 15 százalékkal értékelődött le miután a japán jegybank és kormány mindent megpróbál megtenni, hogy a jen drasztikus leértékelésén keresztül életet leheljen a jóformán évtizedek óta csak vergődő japán gazdaságba és a deflációt végre le tudja küzdeni. A jen gyengülésének hatására a legnagyobb autógyártó cégek részvényei komoly raliba kezdtek. A Toyota 60 százalékot emelkedett az elmúlt 5 hónap alatt, a Honda 52 százalékkal, a Nissan pedig 38 százalékkal értékelődött fel.

Forrás: [origo]

Európa gyengélkedik

Az európai piaccal kapcsolatban nem túl optimista Mulally, aki elmondta, hogy a cég visszább fogja termelését a kontinensen, hogy jobban igazodjon a szűkülő gazdaság miatti alacsonyabb kereslethez. Ezt támasztja alá, hogy februárban is tovább zuhant az új autó regisztrációk száma az Európai Unióban, amivel folytatódik az európai autópiac lejtmenete. Ezzel szemben az USA-ban februárban 3,7 százalékkal emelkedett éves alapon az új autók értékesítése.

Forrás: [origo]

A Ford ezért Európában jelentős leépítéseket visz véghez, és inkább Ázsiában nyit új gyárakat, hogy ezzel csökkentse veszteségeit mindkét régióban. A második legnagyobb amerikai autógyártó éves szinten 5,67 milliárd dolláros profitot ért el 2012-ben, ami az észak-amerikai piac teljesítményének volt köszönhető, hiszen Európában 1,75 milliárd dollár veszteség keletkezett. Észak-Amerikában viszont 8,34 milliárd dolláros, rekordnak számító adózás előtti eredményről számolhatott be a társaság.

Forrás: [origo]

Sokat várnak Kínától

Mulally Kínát "félelmetes piacnak" nevezte, és elmondta, hogy a Ford a leggyorsabban növekvő márkák között van a világ legnagyobb autópiacának számító országban. A társaság több típus gyártását és értékesítését is tervezi Kínában, melyek közül például a Lincoln modell esetében a vásárlók visszajelzéseit is figyelembe veszi, és annak alapján módosításokat végez az autón, aminek a bevezetését a következő évben tervezi. A vezérigazgató elmondta, hogy az ázsiai piac az évtized végére a Ford árbevételének akár 40 százalékát is adhatja.

A Ford részvényei ma 0,2 százalékkal emelkednek a jó piaci hangulatban.

A Ford árfolyama (NYSE)

Forrás: [origo]