Kiszáll a Rába a vegyesvállalatból, sok pénz áll a házhoz

Vágólapra másolva!
Eladta a Rába a Fehrer Automotive-Rába Kft-ben levő 30 százalékos szavazati arányt megtestesítő részesedését a többségi tulajdonos F.S Fehrer Automotive Gmbh-nak. A tranzakció vételáráról nem szól a hazai cég közleménye, csak annyit árulnak el, hogy az jelentős eredmény és készpénzhatással bír. A bejelentés pozitív üzeneteket hordoz, hiszen a Rába számára pénz áll a házhoz, miközben a Fehrerrel való együttműködése is megmarad a jövőben. Amennyiben feltételezéseink helyesek, részvényenként legalább 24 forintnyi (az árfolyam 2,8 százalékára rúgó)készpénzt is kaphatott a Rába az eszköz értékesítése után.
Vágólapra másolva!

A Rába Nyrt. értékesíti a Fehrer Automotive-Rába Kft-ben meglévő, 30%-os szavazati arányt és 0,1%-os tulajdoni hányadot megtestesítő részesedését a többségi tulajdonos F.S. Fehrer Automotive GmbH (továbbiakban F.S. Fehrer) számára. A társaság a kulcsüzletekre fókuszáló stratégia mentén, a vegyesvállalati felfutás elérését követően döntött az üzletrész értékesítése mellett. A tranzakció eredmény és cash hatása jelentős. Az alaptechnológiába nem tartozó üléshabgyártás teljes körű kiszervezésével új források nyílnak meg a társaság előtt, amelyek újabb lökést adhatnak a core tevékenységek fejlesztéséhez és a hitelállomány további csökkentéséhez.

Az Alkatrész üzletág habosító üzemének bevonásával 2009-ben alapított vegyes vállalatot a Rába és az F.S. Fehrer. A felek együttműködése jelentős kapacitásnövekedést és technológiafejlesztést eredményezett a móri üzemben. Az alapításkori célokkal összhangban a vegyesvállalati partnerek a fém ülésalkatrészek területére is kiterjesztették kooperációjukat. A Fehrer vállalattal karöltve a
Rába Alkatrész üzletága a fő kompetenciakörébe tartozó szegmensben sikeresen belépett a nyugat- európai személygépjármű piacra.

A Rába-üzletrész értékesítését követően a vállalat változatlan telephelyen folytatja működését. A Rába és az F.S. Fehrer közötti stratégiai üzleti kapcsolat fejlődése a tranzakciótól függetlenül töretlen. A partnerség alapját jelentő kartámla vázak szállítása a felfutási szakaszba érkezett. A Fehrer és a Rába egyaránt megerősítette elkötelezettségét a nyugat-európai személygépjármű piac kiszolgálását célzó együttműködésük bővítésére.

Jó hír?

A bejelentés alapvetően kedvező üzeneteket hordoz. A már egy ideje a levegőben lógó vegyesvállalati részesedés értékesítése végre lezárult, így miközben pénz (a közlemény szerint ráadásul jelentősebb mértékű) állhat a házhoz, a Fehrerrel való stratégiai együttműködés is töretlen marad. A befolyó pénz csökkenti a vállalat eladósodottságát, illetve forrásokat teremt az új, akár jelentősebb potenciállal is kecsegtető buszpiaci terjeszkedésre. A Rába a tranzakcióval még nagyobb hangsúllyal tud majd a stratégiailag fontos jármű és futóműüzletágra koncentrálni.

Bár a Rába közleménye nem említi, hogy mekkora pénz is állhat a házhoz a vegyesvállalati részesedés értékesítése miatt, a társaság gyorsjelentéseit böngészve hasznos információkat találhatunk. Ezek szerint a Fehrer Automotive-Rába Kft. 2009-es létrehozásában a Rába 322,5 millió forinttal vett részt, vagyis ez az összeg egyfajta alsó korlátja lehet annak, amit a mostani tranzakció során a Rába kapott az eszközért (hiszen ahogy a közlemény is írja, a megalapítás óta felfuttatták a vegyesvállalatot, ami annak értéknövekedésével járhatott együtt). Amennyiben valóban hasonló magasságokban került sor az értékesítésre, az részvényenként legalább 24 forinra, vagyis akár az árfolyam 2,8 százalékára is rúghat. Egyelőre 0,5 százalékos pluszban áll a részvény.

A Rába árfolyama (Ft)