Super Bowl: Megvan, kik lehetnek a nyertesek

Vágólapra másolva!
Vasárnap éjjel összecsap az amerikai futball liga, az NFL két döntőse, de a szünetekben legalább ekkora csata zajlik majd a nézők figyelméért a világ valószínűleg legdrágább hirdetési idejében. A döntő alatt hirdető vállalatok viszont egy kutatás szerint nemcsak a fogyasztók, hanem a befektetők figyelmére is joggal tarthatnak igényt, a reklámozó cégek felülteljesíthetik a piacot rövid és hosszabb távon is.
Vágólapra másolva!

Hétfőre virradó éjszakán kerül sor a világ legnagyobb érdeklődéssel követett, és egyben legdrágább televíziós reklámaira, a hirdetések szünetében pedig mintegy mellékesen eldől, hogy ki nyeri idén az amerikai futball liga trófeáját, a Super Bowlt. Az eseménynek a sporton és marketingen túl vaskos tőzsdei vonatokzásai is vannak.

Egy nemrégiben megjelent tanulmány szerint ugyanis a Super Bowl reklámszüneteiben szereplő vállalatokkal érdemes a tőzsdén kereskedni a döntő előtti és utáni egy hétben, ezek a részvények ugyanis ezalatt a két hét alatt átlagosan több mint 1 százalékponttal felülmúlják széles részvénypiacok teljesítményét - írja a Marketwatch.

A hirdetők 30 másodpercnyi reklámidőért átlagosan 3,7-3,8 millió dollárt fizetnek ki, ami bődületesen sok pénz, még a reklámok elkészítésére fordított összeg nélkül is. Márpedig maguk a filmek is igen drágák, hiszen a fél világ figyeli árgus szemekkel a felhozatalt, és a levetített vicces és látványos reklámok egészen a következő döntőig tartják lázban az érdeklődőket, milliónyi további megtekintést termelve a különféle videómegosztó oldalakon.

A wisconsini egyetem tanulmánya alapján ráadásul azok a vállalatok, amelyek később is aktívan promótálják a Super Bowl reklámjukat, az év egészében hajlamosak felülteljesíteni a piacot, különösen az élelmiszer- és italgyártók között. Tegyük hozzá, hogy a Pepsi vagy a Coca-Cola igen rendszeres visszatérői a Super Bowl reklámszüneteinek, így valószínűleg fordított a kapcsolat: azért tudnak jelentős összegeket áldozni a reklámokra, mert egyébként sikeres cégek, és a felülteljesítésük is ennek tudható be.

Bár a kutatás komolynak látszik, azért meglátásunk szerint kár lenne csak erre kereskedési stratégiát alapozni, de ha valakinek mégis ehhez támadna kedve, íme, az idei hirdetők listája:

Anheuser-Busch InBev
E-Trade Financial Corp.
Ford Motor
Daimler
Volkswagen
Unilever
Best Buy
Coca-Cola
Kraft Foods Group
Skechers
Yum Brands
Procter & Gamble
Toyota Motor
Comcast
Walt Disney
PepsiCo