A francia államnak sem kell a bajban lévő Peugoet

Vágólapra másolva!
Változatlanul az európai autóértékesítések számának zuhanásától szenved a francia Peugoet-Citroen, melynek 3,9 milliárd eurós leírást kellett végrehajtania eszközein, ami miatt a vártnál jóval magasabb veszteségekről számolhat be a vállalat jövő heti gyorsjelentésében. A társaság már így is 7 millió eurós veszteséget termel naponta, és a nehéz helyzetére való tekintettel olyan hírek is szárnyra kaptak, hogy a francia állam a korábbi 7 milliárd eurós mentőcsomag odaítélése után tulajdonosként is szerepet vállalna a Peugeot-ban. Ezt a lehetőséget viszont máris cáfolták az ottani pénzügyminisztériumnál.
Vágólapra másolva!

Továbbra is szenved az európai autóipar visszaesésétől a Peugeot-Citroen. A kontinensen ugyanis tovább hanyatlik az új autó értékesítések száma, emiatt a francia autógyárnak egy 3,9 milliárd eurós leírást kell végrehajtania eszközein, ami 6 milliárd eurós veszteséghez vezethet a 2012-es üzleti év kimutatásaiban. Az óriási leírás miatt a Peugeot igencsak meglepheti a piacokat jövő heti gyorsjelentésével, mivel az elemzők csupán 1,8 milliárd eurós veszteségre számítanak. A menedzsment mindenesetre optimistán nyilatkozott, szerintük a korábban jelzett 3 milliárd eurón alakulhat a cég vesztesége, és továbbra is tarthatóak azok a célok, hogy 2014-re pozitívba fordítják a társaság szabad pénzáramlását.

Noha a vállalatnál korábban úgy nyilatkoztak, hogy ez a számviteli leírás nem lesz negatív hatással a cég pénzügyi fellendülését célzó terveire, az óriási veszteség aggasztja a befektetőket. A vállalat 7 millió eurós veszteséget termel naponta, ezért egy párizsi környéki gyárának bezárását, és 11 200 alkalmazottjának elbocsátását tervezi egy szakszervezeti vezető szerint. A forgalmuk fellendítése érdekében stratégiai megállapodást kötöttek a General Motors-szal, melytől 2 milliárd eurós költségcsökkentést, és az értékesítések növekedését várják a következő öt évben.

Az autógyár nehéz helyzetére való tekintettel a francia pénzügyminiszter meglebegtette, hogy az állam tulajdonossá válhat a vállalatban, hogy meg tudják akadályozni annak helyzetének további romlását. Egyes vélemények szerint ez viszont csak a legutolsó lehetőség lenne, és mindenképpen el szeretnék kerülni. Ennek megfelelően a francia pénzügyminisztériumnál ezt az opciót délután máris cáfolták, és közölték, hogy nem tervezik a Peugoet ilyen módon való megmentését.

A francia állam már a Renault-ban is a legnagyobb részvényesnek számít, mely 7500 ember elbocsátását jelentette be nemrégen. A kormány egy 7 milliárd eurós mentőcsomagot hagyott jóvá a Peugeot-Citroen számára, melyet még nem kaptak meg, mivel az Európai Uniónak is el kell azt fogadnia. A Peugoet-Citroen azért kiemelt fontosságú Franciaország számára, mert 100 ezer embert foglalkoztat az országban, és Európa legnagyobb autógyártójának számít.

A Peugeot részvényeinek árfolyama a délelőtti kisebb mínuszokból pluszba ugrott fel délután, és a papírok 0,8 százalékos erősödést mutatnak.

Peugeot-Citroen árfolyama (Párizs)

Forrás: [origo]