Felrobbant a LinkedIn árfolyama

Vágólapra másolva!
Újabb óriási ugrással fejelte meg az elmúlt hónapok látványos menetelését a LinkedIn. A Facebookhoz hasonló, de sok szempontból nagyon is különböző szolgáltatást kínáló cég részvényére kiugróan optimista elemzői vélemények érkeztek, ez fűtihet az emelkedést.
Vágólapra másolva!

7 százalékos emelkedést mutat ma a LinkedIn árfolyama a Nasdaqon, miután a Facebook "kistestvérére" két igen optimista elemzői vélemény látott napvilágot. Az Evercore Partners és a Wunderlich Securities nevű brókercégek elemzője felülsúlyozásra, illetve vételre ajánlja a szakmai közösségi szolgáltatásokat kínáló cég részvényét, előbbi 200 dolláros, utóbbi pedig 195 dolláros célárral, ami még a mai tekintélyes ugrás után is 20-25 százalékos emelkedési potenciált rejt magában az aktuális árfolyamhoz képest.

A LinkedIn árfolyama

A LinkedIn az elmúlt hónapokban egészen elképesztő menetelést mutatott, a novemberi mélyponttól számítva több mint 70 százalékot emelkedett az árfolyam. A rakétákat igazán a cég negyedik negyedéves gyorsjelentése gyújtotta be, miután a cég a várakozásokat meghaladó eredmények mellett tetszetős felhasználószám-bővülést mutatott, az elmúlt negyedév során először átlépte a regisztrált felhasználók száma a 200 milliót. Az igazi lényeg azonban az elemzők szerint a fizetős szolgáltatásokban rejlik.

A LinkedIn ugyanis az igazán értékes munkahely- és főleg munkaerő-kereső és -közvetítő szolgáltatásait bizonyos díj ellenében kínálja a felhasználók számára, és mára elérte azt a kritikus tömeget, ami a hálózati hatás miatt a versenytársak elé emeli ezeket a szolgáltatásokat. Emiatt egyre több nagyvállalat épít ki számottevő jelenlétet a potenciális dolgozók felfedezésére, ami több felhasználót vonz, illetve tart aktívan a platformon.

Érdekes párhuzam, hogy a Wunderlich elemzője szerint a LinkedIn modellje és növekedése sokkal inkább hasonlít olyan felhőalapú szolgáltatásokat kínáló vállalatokra, mint a Workday vagy a Salesforce.com, nem pedig a "hagyományos" közösségi hálókra, mint amilyen természetesen a Facebook. Az elemző azt is kiemeli, hogy a Salesforce a 2004-es tőzsdei kibocsátását követően az árbevétel 12-szerese mellett forgott, a LinkedIn értékeltsége pedig "csak" 10-szeres.

Ezzel együtt a részvény bármilyen releváns összehasonlításban rendkívüli módon felülértékeltnek tűnik a versenytársakhoz képest, és ezt a szakadékot csak szélesíti a mai nagy ugrás, ami intő jel lehet a beszálláson gondolkodó befektetők számára. Érdemes azt is hozzátenni, hogy az elemzői vélemények szinte szélsőségesen optimisták már a papírral szemben a, a céget követők több mint fele vételi ajánlást tart fenn a részvényre, míg a maradék ajánlás tartás. Egyetlen eladásra buzdító vélemény sem jelent meg tavaly nyár óta, ami szintén intő jel, bár jelentheti azt is, hogy a LinkedIn kilátásai tényleg minden képzeletet felülmúlóan rózsásak. A részvény a mai nagy ugrással ugyanakkor átlépte az elemzői célárakból számított konszenzust is, ami azért kijózanító lehet, főként ilyen elképesztő szárnyalás után.