Véget vet egy korszaknak a magyar Lidl

Vágólapra másolva!
Irányt váltott az eddig hallgatag magyar Lidl, a társaság kommunikációs fordulattal akar több vevőt becsábítani, és növelni szeretné a magyar beszállítók arányát. A cég vezetője szerint a magyar cégek közül bárki beszállítója lehet a cégnek, ha a minőséget és a mennyiséget tudja garantálni. Sok esetben az utóbbival van gond.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt években szótlan Lidl kommunikációs offenzívába kezdett, többek között kampányt indított a kínálatában szereplő magyar termékekre alapozva. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatósági elnöke az Élelmiszer Online-nak azt nyilatkozta: azt érzékelték, hogy a vásárlók hiányolják a magyar termékeket a polcokról, és a fordulat után többek között ezen a téren elért eredményeiket próbálják megosztani a vevőkkel.

Arra a kérdésre, hogy a nemzetközi láncok elleni kommunikáció is szerepet játszott-e az irányváltásban, az elnök azt mondta: "nem hatásvadászat ez, amelynek során politikai nyomásra hirtelen magyar céggé válunk". Hozzátette: a vásárlóknak szól az üzenet, szerinte ezzel a lépéssel több vevőt tudnak becsábítani az üzletbe. Grósz szerint amúgy is eljött az ideje, hogy bemutassák, német tőkéből működő, de magyar cég a Lidl, amely országszerte 156 boltot működtet, 3500 ermbernek ad munkát, a tavalyi 186,5 milliárdos bevételéből pedig a cég 33 milliárd adót fizetett.

Mennyiség jelent problémát

A magyar termékek arányáról az elnök elmondta, hogy a teljes kínálatban ez több mint 50 százalék. Emellett törekednek arra, hogy minél több magyar beszállítójuk a cégen keresztül exportőrré válhasson. Jelenleg 700 beszállítóból 200 a magyar cég, közülük 36 külföldre is szállít, csaknem nyolc környező országba, például Ausztriába, Lengyelországba, Horvátországba, Bulgáriába. Összesen 106 Magyarországon előállított termék jelenik így meg a más országokban működő Lidl üzletekben.

Arra a kérdésre, mi kell ahhoz, hogy egy cég beszállítóvá váljon, Grósz azt felelte: "mindenkinek van esélye, aki megfelelő minőségben és volumenben tud árut szállítani, mindkét szempont egyaránt hangsúlyos". Hozzátette: a beszállítók jellemzően a minőséget tudják biztosítani, a legtöbbször a volumennel van a gond. "Összességében mi azt nem tudjuk megmondani a beszállítónak, hogy mi kell a növekedéséhez, egy dolgot tudunk biztosítani, stabil, jövedelmező piacot" - fogalmazott az elnök, aki szerint a válságban is növekedni kell. Most nem feltétlenül az új üzletek nyitása jelentene előrelépést - utalt a plázastop miatti korlátokra Grósz. Szerinte a meglévő üzletekben lévő lehetőségeket kell kihasználni. Ennek keretében 147 boltban helyben sütik a pékárut, és korszerűsítették a boltok belső terét.