A Microsofttól vásárolna Zuckerberg

Vágólapra másolva!
Lapértesülések szerint az online hirdetési piacon terjeszkedne tovább a Facebook. Az online közösségépítő vállalat a Microsoft által 6 milliárd dollárért felvásárolt Atlas, hirdetéskezelő platformot vásárolná fel. A lehetséges vételárral kapcsolatban nem állnak rendelkezésre pontos információk, a találgatások szerint az öt évvel ezelőtti tranzakciós árnál alacsonyabb lehet.
Vágólapra másolva!

Élesedhet a verseny a Google-lal

Befogta a Facebook radarja a Microsoft reklámozási platformját, az Atlast - írja az AllthingsDigital. A felvásárlással a közösségi médiaóriás célja az online marketing piacán történő megerősödés, és hogy hosszú távon versenyre keljen a Google szolgáltatásaival. Ahogy múlt heti elemzésünkben is rámutattunk, a Facebook számára az online hirdetési piac kiemelt fontosságú, az utóbbi időszak javuló elemzői véleményeinek hátterében is a cég ezen területen mutatott javuló teljesítménye állhat.

Bár a Google részesedése jelenleg nagyobb és az eMarketer szerint gyorsabban is bővülhet a közeljövőben, mégis kedvező kép rajzolódhat ki a Facebook előtt. Árbevételének legfőbb katalizátora, az online hirdetési piac ugyanis fokozatosan bővül, ezzel párhuzamosan pedig a cég piaci részesedése is növekszik, az Egyesült Államokon kívül eső piacok pedig további potenciált jelenthetnek.

Az Atlas megvételével gyorsulhat a terjeszkedés

Pontos felvásárlási árról még nem esett szó, egyelőre csupán azt mérlegeli Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója, hogy a platform teljes megvételével vagy pedig egy saját fejlesztéssel járnának jobban. Szakértők szerint azonban nem kérdéses, hogy mi érné meg jobban, ugyanis az Atlas által lebonyolított hirdetésfeladások száma napi szinten éri el a milliárdos nagyságrendet.

Az Atlast még 2007-ben vette meg a Microsoft mintegy 6 milliárd dollárért. Iparági elemzők szerint a mostani felvásárlási ár némileg alacsonyabb lehet, viszont az is előfordulhat, hogy egy hosszabb távú, összetettebb promóciós megállapodás születik a két cég között.

Töretlen a közösségi nagyágyú lendülete, hiszen pár hete saját online játékfejlesztési platformról is döntött, kikosarazta az eddigi fejlesztőjét, a Zyngat. A cég bejelentette, saját kezűleg programozza le ezentúl online játékait.

A Facebook árfolyamának alalkulása (Nasdaq, USD)