A drága csokik lekörözik az olcsóbbakat

Vágólapra másolva!
A sonkavásárlók harmadát nem érdekli, honnan származik a termék, az idősebbek és a magasabb végzettségűek viszont fontosnak tartják a termék magyar eredetét egy friss piackutatás szerint, amely a húsvéti bevásárlásokról szól. 
Vágólapra másolva!

Az ünnepek idején nem feltétlenül elsődleges szempont az alacsony ár, a drágább termékek is az átlagosnál szélesebb vásárlóközönséget vonzanak - közölte kedden a GfK Hungária, amely szerint a középkorú háziasszonyok vásárlásai adják a húsvéti forgalom jelentős részét.

A kutatóintézet adatai szerint tízből három háztartás vásárol húsvéti csokoládéfigurát az ünnepi időszakban, ez az arány hasonló a karácsonyi figurák esetében tapasztalthoz. Tavaly a legtöbben már a diszkontokban vásároltak ilyen terméket, a megvásárolt összes húsvéti csokoládéfigura mennyiségét tekintve továbbra is a hipermarketek vezetnek.

A háztartások többsége gyártói márkát választott, csak az összes vásárló egyötöde döntött kereskedelmi márkás termék mellett. Kereskedelmi márkás termékeket átlag feletti arányban választanak az ötvenes éveikben járó, kisvárosban élő, kiskorú gyermeket már nem nevelő, 1-2 fős háztartások, míg a kisgyermekes nagycsaládok kosarába átlag feletti mértékben kerül márkás termék, különösen a kisebb településeken.

A vásárlók harmadát nem érdekli az eredet

A friss és tőkehúsok, valamint a húskészítmények hagyományosan előkelő helyen szerepelnek a hazai lakosság étrendjében, húsvétkor pedig különösen népszerűek ezek a termékek. "Az előző húsvéti szezonban a háztartások fele - kétmillió háztartás - vásárolt kötözött, füstölt, főtt, főtt-füstölt húst és sonkát összesen mintegy 6200 tonna mennyiségben, hétmilliárd forint értékben" - értékelte a felmérés eredményeit Sánta Zoltán, a GfK Hungária szakértője, és hozzátette, hogy a megvásárolt mennyiség valamivel több, mint felét hipermarketekben és szupermarketekben szerezték be a háztartások.

A feldolgozott sonkatermékek fő vásárlói a 40 évesnél idősebb háziasszonyok és a nagyvárosi és a budapesti háztartások. Ugyanakkor a fiatalabbak és a kisebb településen élők körében sokkal kevésbé elterjedt e termékkör vásárlása. A mennyiséget tekintve pedig az 50 évnél idősebb háziasszonyok vásárolják a teljes mennyiség mintegy kétharmadát. A nagyvárosok dominanciája a volumen tekintetében már nem érhető tetten: a városlakók egy-egy alkalommal csupán 80-90 dkg sonkát visznek haza, míg a kisvárosok és a kisebb falvak lakosainál ez a mennyiség 1,25 kg körül alakul.

A GfK szerint a lakosság körülbelül kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a tőkehúsok és a húskészítmények vásárlása során figyel a termékek eredetére. Az életkor előrehaladtával és a magasabb végzettséggel egyre fontosabbnak tartják a vásárlók a termék hazai eredetét.