Ebben az évben 175-180 ezer autó gyártását tervezi a Suzuki, de ez az európai piaci folyamatoktól függ, tehát nőhet, de akár csökkenhet is, Magyarországon mindenesetre nem számítanak drasztikus bővülésre - mondta a Népszabadságnak Hiszasi Takeucsi (Hisashi Takeuchi), a Magyar Suzuki vezérigazgatója.
A Suzuki Motor Corporation 2011-ben világszerte 2,5 millió autót értékesített, ami három százalékkal kevesebb az előző évhez képest, eredményeit rontotta a Japánt ért márciusi természeti katasztrófa és ősszel a thaiföldi árvíz. A gépkocsik mellett 2,61 millió motorkerékpárt is gyártott a japán márka.
A Suzuki új modelleket fejleszt: az év végén vagy a jövő év elején várható az SX4-es utódjának sorozatgyártása Esztergomban: az XA Alfa jelzésű modell nagyobb csomagterű sportterepjáró lesz. Szériaérett a hétüléses Ertiga, amely a Swift szerkezeti egységeire épül.
Hamarosan lejár ugyanakkor a Suzuki és a General Motors szerződése, amelynek értelmében a Splash testvérmodelljét, az Opel Agilát Esztergomban gyártják. A General Motors már önállóan fejlesztette következő minijét, és a tervek szerint a gyártásba nem vonja be a Suzukit, mivel jelentős kapacitásfeleslege van Németországban is.
A másik bérmunka, a Fiat Sedici magyarországi gyártása is a végéhez közeledik. A FIAT és a Suzuki szerződése eredetileg évi húszezer autóról szólt, de a vártnál nagyobb piaci siker miatt Esztergomban 2007-ben 31,8 ezer Sedici készült el. A gazdasági válság azonban itt is közbeszólt: a kereslet csökkenése miatt a JATO Dynamics adatai szerint 2011-ben ez a szám 14,7 ezerre csökkent. A lap úgy tudja, hogy a FIAT már elkészítette a Sedici utódját, amelyet Torinóban gyárt majd.