Több reklám sem javított a cégek karácsonyi forgalmán

Vágólapra másolva!
A Marketing Commando kutatása szerint válságban létkérdés a marketing a kis- és középvállalkozások számára, aki nem költ rá, még stagnálást sem tud elérni. Azok a cégek járhatnak jól, akik a közösségi médiát is használva és e-mail kampányokkal hívják fel magukra a figyelmet.
Vágólapra másolva!

Már második éve stagnál a kis- és közepes vállalatok karácsonyi forgalma, látszólag semmit sem változott az elmúlt évekhez viszonyítva. Azonban a változatlan forgalmat csak jóval intenzívebb marketinggel tudták a cégek elérni - derül ki a Marketing Commando által 2012 januárjában 3000 fő részvételével végzett online kutatásából, amelynek keretében negyedik éve mérik fel a kkv-k karácsonyi forgalmának és marketingaktivitásának alakulását.

A pénzügyi válság elhúzódó hatásai figyelhetők meg a kisvállalatok karácsonyi forgalmán. A felmérésben részt vevő 3000 vállalkozás 36 százalékának nőtt a forgalma 2011 karácsonyán az előző évihez viszonyítva, 40 százalékuk forgalma nem változott, és 24 százalék forgalma csökkent.

A Marketing Commando kutatása szerint 2011-ben észrevehetően, 46 százalékra nőtt azoknak a cégeknek az aránya, amelyek többet reklámoztak a karácsonyi szezonban az előző évhez képest, amikor ez az arány 41 százalék volt. Ugyanakkor csökkent azon cégek aránya, akik kevesebbet reklámoztak karácsonykor.

A felmérésből az derült ki, hogy a stagnáló forgalmat intenzívebb marketinggel érték el a cégek, és azok forgalma csökkent, amelyek nem költöttek marketingre.

"A mai nehéz gazdasági helyzetben, amikor kevesebb a vevő és élesedik a konkurenciaharc, egy kisvállalkozásnak létkérdés a marketing, amivel megtarthatja a vevőit és újakat szerezhet. Intenzívebb marketingre van szükség, egyszerűen jobban kell látszani: intenzívebben kell kapcsolatot tartani a régi vevőkkel, nem hagyva, hogy a konkurens elcsábítsa azokat, ugyanakkor intenzívebben kell reklámozni, hogy minél több új vevőt szerezzünk" - mondta a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Hozzátette, hogy gyors eredményeket garantáló és költséghatékony marketingeszközöket kell használni, amelyek már rövid távon megtérülnek. Ilyenek a direktmarketing-levél, a szórólap, a közösségi média (Facebook), az online videó, vagy az értékesítésorientált honlapok, és a saját vevőlistára küldött rendszeres e-mail kampányok.