Csak aprócska tech cégre futotta az IPO-piacon

Vágólapra másolva!
Eltörölt IPO-k sora, Sandy hurrikán, felemás makroadatok - a közel sem optimális piaci körülmények közepette léphet ma piacra a Ruckus Wireless, amerikai wifi-hálózatokat fejlesztő társaság. A New York-i tőzsdén 15 dolláros kibocsátási ár mellett mehet tőzsdére, RKUS tickerrel.
Vágólapra másolva!

A Ruckus hosszú hetek pangását szakíthatja meg mai, 126 millió dolláros IPO-jával. Az amerikai elnökválasztások, a Sandy hurrikán és a kedvezőtlen külföldi események szakította meg a tőzsdei kibocsátások sorát egy időre. Számos IPO-t visszavontak és későbbre tettek, a kiszámíthatatlan makrogazdasági környezet ugyanis több cégvezetőt elrémisztett a listázástól.

IPO: Az angol initial public offering rövidítése, elsődleges tőzsdei kibocsátást jelent. Az IPO az az eljárás, aminek keretében egy zárkörű részvénytársaság részvényei széles körben elérhetővé válnak a tőzsdén keresztül. Általában jegyzési szakasszal kezdődik a folyamat, ahol a kibocsátást szervező befektetési bankok összegyűjtik és összesítik a részvényből vásárolni kívánó befektetők igényeit. A felkínált mennyiség és az ajánlatok alapján kialakuló egyensúlyi ár lesz a jegyzési ár, az IPO-ban résztvevő befektetők ezen az áron kapják meg a részvényeket. A jegyzés lezárultát követően kezdődik meg a tőzsdei kereskedés a részvényekkel, ugyanúgy, mint bármely más, tőzsdére már bevezetett részvénnyel.

A kaliforniai cég olyan eszközöket fejleszt, amelyek a vezeték nélküli hálózatok hatékony és gyors működését segítik elő. Ügyfélköre igen tág, olyan vállaltok tartoznak ide, mint a Time Warner Cable (NYSE), a Towerstream (Nasdaq) vagy a Bright House Networks. Nem csupán technológiai cégekkel áll azonban kapcsolatban a Ruckus, vevői közé tartoznak a nagyobb kórházak, oktatási intézmények és kiskereskedelmi üzletláncok.

A cég megrendeléseinek legnagyobb hányada Amerikán kívülről érkezik. 2011-ben a Ruckus bevételének 65 százalékát kapta külföldről, ami ugyan tőzsdei léptékben kicsi (153 millió dollár), viszont a tendencia bizakodásra adhat okot. Az idei év első kilenc hónapjában 93 százalékot emelkedett a cég megrendeléseinek száma, sőt a profit is szépen alakul, a 2010-es veszteséges évet követően már tavaly pluszba tudott fordulni a nyereség (4,2 millió dollár).

A kiugró növekedéshez a külső forrásból érkező segítség is hozzájárult, a Sequoia Capital nevű kockázati tőkecég 2009-ben invesztált 10,7 millió dollárt a Ruckusba. A MarketWatch információi szerint a Sequia az IPO-t követően megtartja 25 százalékos részesedését a cégben.