Nagyot szólt a Fekete Péntek

Vágólapra másolva!
Az online vásárlások kirobbanó erejével indult pénteken az amerikai bevásárlási szezon. Miközben a kiskereskedelmi cégek értékesítései 1,8%-kal estek vissza, az online szegmens 26%-os robbanásról tudott beszámolni. Az interneten keresztül idén 1,04 milliárd dollárnyi terméket értékesítettek, ami új rekordnak számít.  A legnagyobb látogatószám-bővülést az Amazon tudta felmutatni, melyet a népszerűségi listán a Wal-Mart, a Best Buy, a Target és az Apple internetes oldalai követték.
Vágólapra másolva!

A kiskereskedelmi értékesítések az amerikai bevásárlási szezont megindító Fekete Pénteken 1,8%-kal csökkentek - 11,2 milliárd dollárra - a ShopperTrak adatai szerint. Miközben a kiskereskedelmi értékesítések egésze visszaesést szenvedett el, az online szegmens nagy növekedéssel az idei szezon elsőszámú nyertese. A ComScore adatai szerint a kiskereskedelmi cégek online értékesítései 26 százalékkal voltak magasabbak a megelőző év hasonló időszakához képest, az 1,04 milliárd dolláros online forgalom ráadásul minden idők legerősebb értékesítési adata.

Fekete Péntek

Karácsonyi bevásárlási szezon hagyományosan a hálaadást követő első pénteken, azaz fekete pénteken indul. Az elnevezés is onnan ered, hogy ezen a napon billen át "feketébe", azaz nyereségbe a cégek éves eredménye. Ennek mintájára indult el az e-kereskedelemben a Cyber Monday, amely a hálaadást követő első hétfőnek felel meg. Alakulásukat a befektetők kiemelt figyelemmel szokták követni.



Az internetes kiskereskedelmi cégek közül az Amazon.com oldala volt a legnépszerűbb, az elsőszámú versenytársaihoz képest a vállalat mutatta fel a legnagyobb látogatószám-bővülést. Az Amazont a népszerűségi listán a Wal-Mart, a Best Buy, a Target és az Apple internetes oldalai követték.
A kereskedelmi értékesítésekből az online árusítások eddig mindössze kevesebb, mint 10 százalékos részt hasítanak ki, azonban az idei fekete pénteki számok is rámutatnak a szegmens lendületes növekedésére és a fogyasztói magatartás változására. A ComScore várakozásai szerint az idei ünnepek alatt az online értékesítések 17 százalékkal 43,4 milliárd dollárra emelkedhetnek, miközben a piac egésze 4,1 százalékos bővülést mutathat.

Wal-Mart (NYSE)

Az online értékesítések felfutásában nagy szerepet játszik az okostelefonok és táblagépek utóbbi időszaki elterjedése is: az online vásárlások 16 százaléka érkezett ezekről a készülékekről, miközben a böngészések 26 százalékát ezen eszközök segítségével hajtották végre a fogyasztók. A Business Machines adatai szerint mindez 10,3 és 18,1 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi adatokhoz képest. Az okostelefonok terjedésének a kiskereskedelmi cégek közül a két legnagyobb online platformmal rendelkező cég, vagyis az Amazon és az eBay húztak legnagyobb hasznot.

Amazon (Nasdaq)

Bár az értékesítések darabszámát tekintve az online vásárlások terjedése mindenképp jótékony hatást gyakorol, a fokozottabb árversenyen keresztül a vállalatok számára elérhető marzsokra egyre nagyobb nyomást gyakorol. Miközben az online tranzakciók 30százalékkal emelkedtek, az értékesítési árakban 11 százalékos csökkenést lehetett tapasztalni.