Egy családi vita után a teniszpólóiról és jellegzetes krokodillogójáról ismert Lacoste-ot svájci befektetőknek adják el a tulajdonosai - írja internetes oldalán a Wall Street Journal című üzleti lap. A francia cég igazgatója, Sophie Lacoste Dournel és a családi részvényesek szomorúan jelentették be, hogy így a nyolcvanéves márka kikerül a családi tulajdonból, miután 28 százalékos üzletrészüket eladják a svájci Maus Freres SA-nak.
A lépés lezárja az apa és lánya között már hét éve zajló rivalizálást. Miután az apa eladta a részét, a Lacoste jelenlegi igazgatójának és az őt támogató részvényeseknek esélyük sem volt megvenni az 1,2 milliárd dollárra becsült üzletrészt. "Olyan helyzetbe kerültünk, amelyet már nem tudunk kezelni" - jelentette ki Sophie Lacoste Dournel a sajtótájékoztatón.
A Lacoste ruhamárkát 1933-ban alapította René Lacoste élvonalbeli teniszező, akit rajongói csak krokodilnak becéztek hálószaggató játékstílusa miatt. Az elmúlt években a márka sikeresen lovagolta meg a luxus iránti keresletet: 2011-ben 1,6 milliárd dolláros bevételével 14 százalékos növekedést produkált.