Egy éves összehasonlításban a szeptemberi utasforgalom és a bevételek csökkenéséről számolt be a világ legnagyobb légi utas szállítója, a United Airlines.
A jegyeladásokból származó bevételeket a maximális utas létszám úthosszúsággal felszorzott számához arányosítják, mely jó indikátora a különböző légitársaságok hatékonyságának. A mutató arról ad tájékoztatást, hogy mennyi profitot termel mérföldenként egy repülőgép ülőhely, ennek a 2,5 százalékos csökkenése volt tapasztalható múlt hónapban (előző év adott időszakához viszonyítva).
A versenytársakkal összehasonlítva a United elmaradni látszik. Az American Airlines 4, a Delta Air Lines 0,5 százalékos árbevétel növekedést ért el, míg a US Airways ugyanolyan ütemben nő, mint tette azt eddig, valamint a Southwest Airlines 2 százalékot esett.
A forgalom alakulásáról sem érkeztek kedvező adatok, a tavalyi 16,84 milliárd mérföldes szám 16,50 milliárdra csökkent, ami 2,1 százalékos visszaesést jelent. A határon belüli forgalom 3,9, a nemzetközi 0,4 százalékkal maradt el az előző évitől.
A légitársaság - látva a visszafogott keresletet - idén 1,3 százalékkal csökkentette férőhelyei számát, ami azonban nem volt elég a kereslet visszaesés ellensúlyozásához. A korábban elért 82,8 százalékos kihasználtsági mutató 82,1-re módosult, beleértve a regionális járatokat is.
Kedvező hír ezzel kapcsolatban, hogy a Nemzetközi Légiszállítmányozási Szövetség (IATA) lényegesen javította profitvárakozásait és a légiközlekedés bővülését prognosztizálja. Véleményük szerint 2012 lehet a mélypont mind a személy-, mind a teherszállításban.
A nap végére a papír tartotta magát és néhány tizedszázalékos csökkenéssel zárt.
United Airlines (NYSE, 5 perces)