A 14 legnépszerűbb lakossági biztosítóról mondhatnak hétfőtől egy hónapig véleményt a szavazók az evbiztosítoja.hu oldalon. A biztosítótársaságokat szolgáltatás, illetve kárrendezés kategóriában minősíthetik az ügyfelek. A szavazás egyszerű, a biztosítókat 1-10-ig kell értékelni a szerint, hogy jó, vagy rossz tapasztalatot szereztünk-e velük kapcsolatban az elmúlt években a gépjármű-, a lakásbiztosítások vagy éppen a közelmúlt jelentős viharkárai kapcsán.
A díj célja, hogy a fogyasztók - reklámoktól mentes - képet kapjanak a hazai biztosítók szolgáltatási és kárrendezési színvonaláról, és a szavazáson jól szereplő társaságoknak a jövőben több ügyfele legyen, mint a lemaradóknak, így a fogyasztók a jövőben nemcsak a biztosítási díjak alapján választhatnak maguknak biztosítótársaságot, hanem szolgáltatás és kárrendezés mért minősége alapján is.
Rácz István - a díjat alapító és a szavazást szervező Biztosítás.hu független alkusztársaság ügyvezetője szerint - ennek biztosítása csak országos szavazás keretében megvalósítható, mert bár az egyes alkuszok ismerik a velük dolgozó biztosítók szolgáltatási, kárrendezési színvonalát, átfogó országos tapasztalattal csak az ügyfelek összessége rendelkezik. Az ügyvezető arra is felhívta figyelmet, hogy a szavazáson nemcsak saját biztosítójukról mondhatnak véleményt a fogyasztók, hanem a nekik kárt okozók biztosítóját is minősíthetik valós kártapasztalataik alapján.
Az Év Biztosítója választásnak különös jelentőséget ad, hogy a szavazás vége után alig egy hónappal indul az idei kötelező kampány, ahol több millió autó és lakástulajdonos választhat majd magának új biztosítót, immáron szolgáltatási színvonal alapján is. A szavazatát ezen a linken adhatja le.
A Biztositás.hu az [origo] szolgáltató partnere.