Nyolcezer embert rúg ki a Peugeot, a piacnak tetszik

Vágólapra másolva!
A Renault-hoz hasonlóan a PSA-csoport is rosszul szerepel az európai piacokon, ezért nyolcezer embert bocsát el, és bezárja egyik gyárát. A befektetők örömmel fogadták a lépést.
Vágólapra másolva!

A Citroën és a Peugeot márkáról ismert PSA-csoport megválik nyolcezer alkalmazottjától a növekvő veszteségek miatt - közölte a francia autógyártó csütörtökön.

A 100 ezer főt foglalkoztató vállalatcsoport emellett bezárja a franciaországi Aulnay-ban lévő gyárát. A társaság a lépéseket azzal indokolta, hogy az eurózóna válsága miatt a fő piacokon rosszul szerepelt a cég.

A PSA-csoport az első félévben 1,62 millió személygépkocsit és kisteherautót adott el, ami 13 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben. Európában 15 százalékkal esett vissza az értékesítés, Olaszországban 21 százalékot meghaladó mértékű volt a csökkenés, és két számjegyű visszaesést regisztráltak a márkakereskedők Franciaországban és Spanyolországban is. Németországban és Nagy-Britanniában viszont valamelyest nőttek az eladások.

A piacnak tetszik a bejelentés: a PSA-csoport árfolyama a párizsi tőzsdén több mint 2 százalékos pluszba került a csütörtöki nyitás után. Ezzel a kivételek közé tartozik, a részvények többsége ugyanis gyengült, így az irányadó index a CAC-40 0,1 százalékot veszített értékéből.

Más autógyártók is szenvednek. A Renault szerdán közölte, hogy az idei első félévben Európában 15 százalékkal esett vissza a forgalom, míg Európán kívül 14 százalékkal nőtt, különösen Oroszországban és Brazíliában. A Renault számításai szerint a globális autópiac 5 százalékkal bővül az idén, annak ellenére, hogy Európában 6-7 százalékos visszaesés várható. A német Opel pedig a napokban elismerte, hogy elhibázta a stratégiáját, részben ezért várhatóan gyárbezárásra kényszerül Németországban. A cégen belül sokan a "saabizációtól" félnek.