Európa húzza le a Renault-t

Vágólapra másolva!
A francia autógyártó közlése szerint az idei első félévben Európában 15 százalékkal esett vissza a forgalom, míg Európán kívül 14 százalékkal nőtt, különösen Oroszországban és Brazíliában.
Vágólapra másolva!

A Renault eladásai az első félévben több mint 3 százalékkal csökkentek világszerte az egy évvel korábbihoz képest, elsősorban az európai forgalom lanyhulása miatt. A francia autógyártó szerdai közlése szerint január-június között 1,33 millió személygépkocsit és könnyű teherjárművet adtak el világszerte. Európában 15 százalékkal esett vissza a forgalom, míg Európán kívül 14 százalékkal nőtt, különösen Oroszországban és Brazíliában, miután az utóbbi a Renault kocsik második legnagyobb piaca. Franciaországban 15 százalékkal csökkentek az eladások.

Mindamellett a csoport változatlanul arra számít, hogy az idei eladások felülmúlják a tavalyit. A Renault számításai szerint a globális autópiac 5 százalékkal bővül az idén, annak ellenére, hogy Európában 6-7 százalékos visszaesés várható.

Az Opel a napokban gyakorlatilag elismerte, hogy elhibázta stratégiáját, részben ezért várhatóan gyárbezárásra kényszerül Németországban. A cégen belül sokan a "saabizációtól" félnek. A Fiat leépít, és küzd elmaradott olasz gyáraival, a francia Peugeot-Citroen pedig cáfolni kényszerül, hogy állami segítségre szorulna.