Az előző évekhez hasonlóan továbbra is a cégautó-értékesítés vezeti a hazai autópiacot. A vállalati autók üzembe helyezése 20 százalékkal növekedett az első négy hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte a LeasePlan Hungária flotta- és gépjárműkezelő. Az új autók közel háromnegyedét cégek veszik.
Az év elején változott a szabályozás, és már az autók tartós bérleti díj áfája is levonhatóvá, visszaigényelhetővé vált az üzleti használat arányában. Ez elősegítette az új autók értékesítését, és már nemcsak a nagyvállalatok, de a kis- és közepes vállalkozások körében is. A kkv-k körében 20 százalékkal emelkedett az úgynevezett operatív lízing konstrukciót választók száma.
Ezzel párhuzamosan 30 százalékkal több olyan járművet helyeztek forgalomba, amelynek a havi bérleti díja 100 ezer forintnál kevesebb. Igaz, ezzel párhuzamosan a lízing futamideje átlagosan több mint fél évvel nőtt ebben a havidíj-kategóriában. Vagyis a cégek inkább tovább fizetnek egy járművet, de kisebb havidíjért. A futamidő növekedése viszont azzal is jár, hogy egy-egy felső-közép kategóriás gépjármű havi bérleti díja is 100 ezer forint alá kerülhet.
Az autómárkák népszerűségi rangsora nem változott az élmezőnyben: a Ford, az Opel, a Volkswagen és a Renault áll az élen. A LeasePlan adatai szerint egyre több cég vásárol kishaszonjárművet és egyterű autót, ezt a piacot a Ford vezeti a felzárkózó Opel és Volkswagen előtt.