A fővárosi áruházláncok körmére néznek

Vágólapra másolva!
Több ellenőrzést végez a fogyasztóvédelmi hatóság a budapesti áruházakban. Súlyos szabálysértés esetén akár be is zárhatják az üzletet.
Vágólapra másolva!

Folytatódik és a jövőben rendszeres lesz az áruházláncok fogyasztóvédelmi ellenőrzése a fővárosban, hogy megfelelő minőségű és színvonalú termékeket, ellátást kapjanak a vásárlók - hangsúlyozta Pesti Imre. A Budapest Főváros Kormányhivatala kormánymegbízottja sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy a fogyasztóvédők a fővárosban a tavalyi karácsonyi szezon előtt november közepe és december közepe között 63, különböző áruházlánchoz tartozó üzletet ellenőriztek, a kifogásolási arány 49 százalék volt, és 16 millió forint bírságot szabtak ki. Az idén január és február között 64 áruházat vizsgáltak, amelyek 61 százalékánál volt jogszabálysértés, és 67,5 millió forint bírságot állapítottak meg.

A kormánymegbízott szerint a folyamatos ellenőrzés kedvező hatását mutatja, hogy az idén a húsvét előtti fogyasztóvédelmi vizsgálat során már javulást tapasztaltak a fogyasztóvédők, kevesebb bírságot, 5 millió forintot szabtak ki a mintegy 60 üzlet ellenőrzésekor.

Pesti Imre elmondta, hogy az állategészségügyi hivatallal közösen is végeznek majd átfogó ellenőrzéseket, súlyos szabálysértés esetén akár be is zárathatják az üzletet. Mint mondta, az ellenőrzésekkel szeretnék elérni, hogy Magyarországon ugyanazt a szolgáltatást kapják a külföldi tulajdonú áruházláncokban a magyar uniós állampolgárok, mint más tagországokban.

Bobál Pál, Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége igazgatója elmondta, hogy más társhatóságokhoz tartozó jogsértés esetén jelzik az illetékeseknek a problémát, például lejárt szavatosságú termék esetében.

Tipikus hibának nevezte az igazgató az ármanipulációt, illetve a jótállással kapcsolatos gondokat. Például a polcon feltüntetettnél magasabbat számolnak a pénztárnál, vagy a csomagolóanyagot beszámítják az élelmiszerek árába, továbbá tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatnak az akciók során. Előfordult, hogy akcióban drágábban árulták a csomagban értékesített terméket, mintha egyenként vásárolták volna meg a vevők.