Demján összefogott a kínai IBUSZ-szal

Vágólapra másolva!
A Demján-csoport azt tervezi, hogy kínai CITS-szel közösen 2015-ben már 50 ezer kínai turistát hoz Budapestre. Ehhez egyszerűsíteni kell a magyar vízumügyintézést, és újra létre kell hozni a közvetlen repülőjáratot. 
Vágólapra másolva!

Megveszi az Atlasz World Travel utazási irodát, és összefog Kína legnagyobb utazási holdingjával a Demján-csoport - jelentette be Demján Sándor a cégcsoport vezetője és tulajdonosa hétfőn este Budapesten. A tervek szerint 2015-ben évente 50 ezer kínai turista érkezik majd Magyarországra az Atlasz és a China International Travel Service (CITS) közös kínai cégének szervezésében. Az erről szóló turisztikai stratégiai megállapodást Bartha Ferenc a Demján-csoport elnöke és Csen Lu, a CITS alelnöke írták alá.

Bartha Ferenc az aláíráskor hangsúlyozta, hogy a célok eléréséhez helyre kell állítani a közvetlen légikapcsolatot Kína és Budapest között, illetve el kell érni, hogy egyszerűbb legyen magyar vízumot szerezniük a kínaiaknak.

Kevés a magyar vízum

Évente 1,2 millió kínai érkezik Európába, magyar vízumot viszont mindössze nyolcezren kapnak. Bartha Ferenc az [origo]-nak ezt azzal magyarázta, hogy több nyugat-európai ország is magáncégek közreműködésével gyorsítja a vízügyintézést, míg a magyar konzulátusok és a nagykövetség,minden munkát maga végez. "Indiában már a magyar vízumokat is előkészítik külső cégek, erre volna szükség Kínában is"- hangsúlyozta az alelnök. Csen Lu az [origo]-nak szintén az európai példákat hozta fel, és jelezte, hogy az Egyesült Államok egymillióról kétmillióra növeli a kíniaknak adott turistavízumok számát.

A kínai turisták tömeges magyarországi megjelenésének másik akadályáról - a közvetlen repülőgépjáratról - Demján Sándor csak annyit mondott, hogy "most kimegyek Kínába és elintézem". A nagyvállalkozó még hétfő este el is repült Kínába a CITS delegációjával közösen. (A közvetlen kínai repülőjárat azután szűnt meg, hogy a Malév csődbe ment, és a Hainannak nem értem meg Budapestre hozni az utasait, mert innen nem tudnak továbbrepülni.)

Közvetlen járat

Bartha Ferenc kérdésünkre elmondta, hogy az első kínai csoportokat már idén nyáron szeretnék Budapestre hozni, így a légikapcsolat ügyét is rövid távon meg kívánják oldani, igaz, tette hozzá, ez részben charterjáratokkal is történhet.

A Demján-csoport tavaly nyáron több hónapon keresztül tárgyalt a Hainan kínai légitársasággal egy új Malév létrehozásáról, a tervekből azonban nem lett semmi.

A CITS-nek jelenleg Európa 6 országában 8 turisztikai vállalata működik, Demján Sándor rövid jellemzése szerint egyszerűen a "kínai IBUSZ". A pekingi központú turisztikai holding 1954-ben alakult, mint a kínai kormány első turisztikai cége, 2009-ben tőzsdére került, de a többségi állami tulajdon megmaradt. Tavalyi éves bevétele mintegy 2 milliárd euró volt.