Közel kétszáz dolgozót bocsátanak el a repteret üzemeltető cégek

Vágólapra másolva!
Összesen 198 embert bocsát el együttesen a Budapest Airport és az AFM Kft. A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető cégek a Malév csődje után azt közölték, hogy összesen 250 dolgozótól kell majd megválniuk.
Vágólapra másolva!

A korábban tervezett 250 helyett 52 dolgozóval kevesebbet bocsátanak el a repülőteret üzemeltető cégek a szombaton aláírt megállapodás értelmében. A Budapest Airport (BA) közölte, a korábban bejelentett 228 helyett 48 dolgozóval kevesebbet, azaz 180 fő elbocsátását tervezik. A BUD-csoport másik leányvállalatánál, az AFM Kft.-nél már csütörtökön aláírással zárult a konzultáció, ott 22 helyett 18 dolgozónak kell búcsút mondani. Ezzel a repülőteret üzemeltető cégeknél 52 dolgozóval kevesebbet kell elbocsátani a tervezettnél.

A megállapodást a feloszlott üzemi tanács hiánya miatt a munkavállalók által választott képviselők, illetve két szakszervezet, a Repülőteret Üzemeltető Dolgozók Szakszervezete és az Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete tisztségviselői aláírták.

A BA emlékeztet: a Malév csődje miatt kénytelen csoportos létszámleépítést végrehajtani, amelyről az érintettek bevonásával majdnem egy hónapja folytak a konzultációk. A cég szigorú takarékossági intézkedéseket vezetett be, leállította 2012-re előirányzott beruházásainak több mint felét, 10,5 milliárd forint értékben, további ésszerűsítésként pedig tervezi az 1-es terminál bezárását.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) az MTI-hez eljuttatott közleményében szombaton közölte: jelenlegi formájában elutasítják a megállapodást. A szakszervezet szerint a BA ultimátumot adott az érdekképviseleteknek: ha szombaton nem írják alá az ajánlatot, az eddig tett engedményeket is visszavonja.

A LESZ közleménye szerint a megállapodás nem vonatkozik arra az esetre, ha végül bezárják az 1-es terminált. A szakszervezet szerint több munkahelyet kellene megvédeni, és más területeken lehetne spórolni, nem a dolgozókon.

Ezzel kapcsolatban Hardy Mihály, a BA vállalati és közkapcsolati igazgatója az MTI-nek azt mondta: nincs szó ultimátumról, a konzultációk során így is túllépték a törvény szabta időkereteket az ésszerű kompromisszum elérése érdekében. A BA önmagára nézve kötelező erejűnek tekinti a megállapodást - közölte Hardy Mihály. Hozzátette: mivel a cafeteria csökkentéséről nem tudtak megállapodni, így marad a 47 750 forintos keret.