Reklámokkal tér vissza a csődből a Cerbona

Vágólapra másolva!
Piaci információk szerint televíziós imidzskampány indul a Cerbona müzlijeinek támogatására - értesült a Gazdaság.hu. A Cerbona Zrt.-t 2010-ben számolták fel, és az e márkanév alatt futó termékek gyártását a Naponta Kft. vette át.
Vágólapra másolva!

Piaci információk szerint televíziós és promóciós imidzskampány indul a Cerbona müzli, szelet és pehely termékeinek támogatására. Másfél évvel ezelőtt, a Cerbonát is gyártó társaság csődje, majd a sikertelen csődegyezséget követő felszámolás megindulása után nem sok remény volt arra, hogy a cégből bármi is működőképes maradjon, de a gyártást egy új befektetővel meg tudták őrizni - írja a Gazdaság.hu.

A portál információi szerint már lekötötték a televízióknál azokat a hirdetési felületeket, amelyeken a hosszú évek óta sehol sem reklámozott Cerbona szeleteket kívánja majd hirdetni a gyártó Naponta Kft. A Cerbona Zrt. 2010-ben csődvédelembe menekült, majd a sikertelen csődegyezség után a cég a felszámolás sorsára jutott.

A felszámoló Agro Alba Zrt. és a hitelezők arra jutottak, hogy a Cerbona vagyonát nem ingatlanra, eszközökre és brandekre bontva próbálják meg pénzzé tenni. Ehelyett úgy döntöttek, hogy a teljes malomipari vertikumot magáénak tudó céget tevékenységi körök szerint osztják fel, és az egyes tevékenységekre keresnek szakmai befektetőket, akik integrálni tudják saját tevékenységükbe az adott területet.

Az új stratégia beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A cég szekszárdi malmát a Sikér Kft., míg a Cerbona márkanév alatt futó termékek gyártását az élelmiszer-ipari reorganizációra szakosodott Naponta Kft. vette át. Mindkét potenciális befektető bérgyártási szerződést kötött a Cerbonával, és ezzel a malomipari tevékenység egy részét sikerült talpra állítani, és az extrudátum termékkör (müzli, szelet, gabonapehely) egészét is sikerült a piacon tartani. A tésztagyárban a Gyermely Zrt. rövid ideig fenntartotta a működést, de ott 2011 nyarán végleg leállt a termelés.

A Cerbona megmenekülése a termék erős márkaértéke mellett a Naponta Kft. tőkeerejének köszönhető. A társaság tulajdonosi köre az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint számos esetben vett részt hasonló jellegű reorganizációban.

A Gazdaság.hu kérdéseire a Naponta Kft. megerősítette, hogy a Cerbona szeleteket ismét reklámozni fogják. A Cerbona termékcsoport forgalma terveik szerint 2012-ben 2 milliárd forint körül alakulhat, amit aktív marketinggel és az export erősítésével a következő években jelentősen növelni tudnak.