Rekordforgalom volt a Liszt Ferenc repülőtéren 2011-ben

Vágólapra másolva!
Minden idők legerősebb utasforgalmát regisztrálta tavaly a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a légikikötőt üzemeltető Budapest Airport Zrt. A terminálokon csaknem 9 millió utas fordult meg, 9 százalékkal több, mint 2010-ben.
Vágólapra másolva!

A Budapest Airport Zrt. (BA) az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében kiemeli, hogy 2011-ben az eddigi rekordnak számító 2007-hez képest is 320 ezerrel több utas fordult meg a budapesti nemzetközi repülőtéren.2010-ben 8,2 millió utas indult és érkezett a repülőtéren keresztül, 2011-ben már több mint 8,9 millió.

A repülőtér forgalmának növekedése még az európai átlagot is meghaladta 2011-ben: az ACI - nemzetközi repülőtéri szövetség - által kiadott nemzetközi statisztikák szerint a kontinensen 2011-ben átlagosan 7 százalékkal bővült a légi forgalom - olvasható a közleményben.

A közlemény szerint növekedés motorja 2011-ben több, úgynevezett hagyományos légitársaság, például a Lufthansa, a British Airways, a KLM, az Air France, a Swiss, a Turkish Airlines volt, és a jelentős utasszám-növekedés hátterében a járatsűrűség növelése, a nagyobb gépek és a növekvő kihasználtság állt. A hagyományos légitársaságok 19,6 százalékkal szállítottak több utast Budapestre, mint 2010-ben. Emellett 44 százalékkal nőtt a hosszú távú járatokon utazók száma is, a Qatar Airwaysnek és az American Airlinesnak köszönhetően, miközben továbbra is jelentős piaci szerepet játszott Budapesten az amerikai Delta és a kínai Hainan Airlines is - áll a közleményben.

Javított a Malév

A Malév látványosan javította teljesítményét 2011 utolsó negyedévében, és ezzel 200 ezerrel több utast szállított, mint az előző évben. Évi 8 százalékkal nőtt a Budapesten átszálló utasok száma. A tranzit utasok tették ki a Budapest Airport forgalmának 17 százalékát. 2011-ben tovább növekedett a diszkont légitársaságok piaca, ebben a szektorban élen járt a Wizz Air, amely a nyári csúcsidőszakban négy repülőgéppel üzemelt Budapestről.

A Budapest Airport 2012-ben folytatja BUD Future nevű fejlesztési programjának a megvalósítását. Tavasszal megkezdődik a Cargo City első fázisának építése a jelenlegi 2-es terminálhoz közel, a repülőtér vecsési oldalán. Itt 11.000 négyzetméter korszerű raktár és 4500 négyzetméternyi iroda épül a légi teheráruk kezelésének meggyorsítására.

A Budapest Airport az idén megkezdi egy új, korszerűen hangszigetelt hajtómű próbázó hely építését a jelenlegi Lufthansa Technik hangár közvetlen szomszédságában. Ez a beruházás jelentősen csökkenti a repülőtér közelében a potenciális földi zajterhelést.