Többnyire stagnáló újautó-értékesítési számok, kisebb változások a legnépszerűbb modellek toplistáján, valamint az év végén bejelentett törvényi változások jellemezték a 2011-es hazai gépjárműpiacot - írja a LeasePlan Hungária Zrt. gépjármű- és flottaüzemeltető sajtóközleménye. A közlemény adatai szerint tavaly a személy- és kishaszongépjármű-értékesítés 73 százalékát a cégautók tették ki. A hazai összesített személy- és kishaszongépjármű-értékesítési toplista élén a 2011-es évben az első helyen a Ford, másodikon a Volkswagen, harmadikon pedig az Opel állt. A legnépszerűbb modellek a Ford Focus, a Skoda Octavia, a Renault Megane és az Opel Astra voltak - olvasható a LeasePlan sajtóanyagában.
A gyártók eladásait tekintve 2011-ben a több márkát is egyesítő Volkswagen, Renault-Nissan és General Motors-csoport is több járművet adott el, mint a Ford-csoport. A LeasePlan adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett flottaautók 80 százaléka dízelüzemű volt, ami közel 10 százalékponttal több, mint 2010-ben. A szeptemberben bejelentett adóváltozások miatt az elemzők szerint 2012-ben csökkenhet a dízelautók dominanciája.
Az év végén elfogadott adótörvény-módosítások és a lakosság vásárlóerejének csökkenése miatt várhatóan tovább nő a céges új autók forgalomba helyezése a magánvásárlásokkal szemben. Roelof Hansman, a LeasePlan vezérigazgatója véleménye szerint az áfalevonási tilalom megszűnése jelentősen növelheti idén a vállalatok autóbeszerzési kedvét.