Visszafogja magyarországi terjeszkedését a Tesco

Tesco, hipermarket, szupermarket, bevásárlás
Vágólapra másolva!
A brit Tesco 16 százalékkal, 1,38 milliárd forintra növelte nyereségét az idei első félévben. A társaság szerint azonban Írországban és Magyarországon a gazdasági körülmények miatt alacsony ütemben bővítik értékesítési területük nagyságát.
Vágólapra másolva!

Az első félévben 16 százalékkal nőtt a Tesco Plc. konszolidált nettó nyeresége éves összehasonlításban, ugyanakkor a brit értékesítések 0,5 százalékkal mérséklődtek - közölte a vállalat szerdán. A társaság nettó profitja január-júniusban 1,38 milliárd font volt az egy évvel korábbi 1,18 milliárd fonthoz képest. Az elemzők 1,31 milliárd fontra számítottak.

Philip Clarke, a Tesco vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a magas üzemanyagárak miatt jelentősen csökkent a fogyasztók vásárlóereje, és ritkábban utaznak a városokon kívül lévő nagyobb áruházakba, ahol a nem élelmiszer jellegű termékek többségét árulják.

A Tesco féléves jelentésében kiemeli, hogy a vállalat által lefedett területen belül jelentős eltérések vannak a gazdasági és fogyasztói környezet tekintetében. "A világpiaci visszaesés és az azt követő szigorú megszorítások által leginkább sújtott piacokon, így Írországban és Magyarországon még akadozik a kilábalás a válságból, míg máshol, így Thaiföldön erős növekedés tapasztalható" - írja közleményében a társaság.

A két gyengélkedő európai állam esetében a Tesco arról tájékoztat, hogy az adott gazdasági körülmények miatt lassú ütemben bővítik értékesítési területük nagyságát, amíg az általános gazdasági helyzet nem javul.

Magyarországon az üzemanyag-eladások nélkül számított bruttó értékesítés éves összehasonlításban 2,6 százalékkal nőtt az első félévben. Az első negyedévben 3,5 százalékkal, míg a második negyedévben 1,8 százalékkal nőtt ez a mutató az előző év hasonló időszakához képest.