Az M0-s csak 2020-ra zárul be Budapest körül

Vágólapra másolva!
A gyorsforgalmi és főúthálózat fejlesztését négy időszakra osztja a kormány, az első az idén indul, és 2016-ig tart, míg az utolsó a 2025 és 2027 közti időszak.
Vágólapra másolva!

A Magyar Közlönyben most megjelent, az útfejlesztések ütemét vázoló kormányhatározat a forrásokat az uniós támogatásban, a megtett úttal arányos útdíjban, valamint az állami költségvetésben jelöli meg.

A négy fázis közül a 2016-ig tartó első szakasz része az M2-es autóút fejlesztése, amely az M0-stól Vác délig épül meg 2x2 sávval. Az M4-es autópálya Üllőtől Törökszentmiklósig, illetve Berettyóújfalutól az országhatárig készül el, összesen 121 kilométer hosszban. Az M8-as autóútnak is két szakasza épül meg, Körmend és az országhatár, valamint Nagykőrös és Szolnok között. A teljes hossz 64 kilométer.

A 2017-2020 közti időszakban bezárul a főváros körül az M0-s autóút. Az M4-es Törökszentmiklóstól Kisújszállásig folytatódik, míg az M8-asból további 84 kilométer épül meg a Dunántúlon, illetve az Alföldön. Az M9-es autóútnak is több szakasza készül el, így Kaposvártól Bonyhádig, és Vasvártól Zalaegerszegen át Pacsáig. Elkezdődik az M49-es építése, amely az M3-as autópályát Vajától köti össze Csenger környéki országhatárral, de ebben az időszakban csak Győrtelekig épül meg 20 kilométer hosszban.

A 2021 és 2024 közti időszakban az M0-s egyes szakaszai 2x3 illetve 2x4 sávosra bővülnek. Az M2-es továbbhalad Váctól Rétságig, míg az M49-es újabb 20 kilométerrel Pátyodig folytatódik. Az M85-ös Csorna és Kapuvár, valamint Sopron és az országhatár között lesz kész, összesen 30 kilométer hosszban.

Az utolsó, a 2025 és 2027 közti időszakra a bővítések lesznek jellemzők. Például 2x4 sávosra bővül az M7-es és M1-es közös bevezetője, míg az M3-as Budapest és Hatvan között 2x3 sávos lesz. Az M7-es másik pályája is 2x3 sávos lesz Székesfehérvárig. Teljesen elkészül az M9-es Soprontól Szekszárdig, és az M49-es is eljut az országhatárig.