A cégautók tartják életben az autópiacot

Vágólapra másolva!
Miközben a visszaeső autópiacon a Suzuki elvesztette vezető pozícióját, a vezető autómárkák, a céges értékesítésnek köszönhetik eladásaik döntő többségét. A LeasePlan kimutatása szerint tavaly tízből hét járművet cégautóként adtak el.
Vágólapra másolva!

A flottaautók iránt kevésbé csökkent a vállalatok kereslete, mint ahogy a magánszemélyek új autó vásárlásainál ez megfigyelhető - állította a LeasePlan gépjárműkezelő cég. Tavaly tízből hét gépjárművet cégautóként helyeztek üzembe hazánkban, miközben jelentősen átrendeződött az eladási statisztikák toplistája.

A LeasePlan kimutatása szerint a jelentős márkák közül csak négy (Honda, Chevrolet, Kia, Mazda) adott el több autót magánszemélyeknek, mint vállalkozásoknak, bár ez darabszámra nem számottevő. A vezető öt autómárkánál a járművek több mint 70 százalékát veszik vállalatok, a legnagyobb vállalati túlsúly a Fordnál van, ott ez az arány 86 százalék.

Eközben a magyarországi új járművek piaca átrendeződött az elmúlt években. A korábbi 70 ezer darabról tavaly 52 ezerre esett vissza az értékesítés, amelyet a korábbi többtízezres értékesítése után a Suzuki érzett meg leginkább. A Magyarországon gyártó és piacvezető japán vállalat a 2009-es eladási szám negyedét érte el tavaly, és a kicsivel több mint 2000 eladott autóval a nyolcadik helyre csúszott vissza az eladási rangsorban.

Növekedni tudott azonban a Skoda az Octavia típusával, a Renault a Fluence-cel, a Dacia a Dusterrel. "A gazdasági válság kirobbanását követően jelentősen csökkentek a hitelforrások és óvatosabbak lettek a vásárlók. A vállalatok is igyekeztek visszafogni kiadásaikat; sok esetben elhalasztották, időben kitolták a flottájuk frissítését" - mondta el a LeasePlan kereskedelmi igazgatója, Pesti Tímea, aki szerint középtávon nem várható a személy- és kishaszon-járművek piaca.