Csak jövőre tervezi új boltok nyitását az Auchan

Vágólapra másolva!
Az Auchan az idén nem nyit újabb egységet Magyarországon, de négy vidéki és egy budapesti üzlet szerepel a jövő évi tervekben, amelyek szerint a hipermarketeken kívül kisebb alapterületű, az emberek lakóhelyéhez közel eső boltokat is nyitnak.
Vágólapra másolva!

"Az Auchan eddig körülbelül egymilliárd eurót fektetett be Magyarországon, és hosszú távon elkötelezett a befektetései iránt, de a jövedelmezőségen és a hatékonyságon javítani kell, mert jelenleg nem nyereséges a magyar leánycég" - mondta szerdai bemutatkozó sajtótájékoztatóján Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. áprilisban kinevezett vezérigazgatója, és hozzátette: a fejlődésre negatív hatással van a kiskereskedelmi cégekre kivetett válságadó, de ezzel együtt kell élni. Ducoux szerint fontos, hogy kiszámítható legyen a gazdasági és szabályozási környezet, enélkül nagyon nehéz hosszú távra tervezni.

A jelenleg 5600 embernek munkát adó cég vezetője hozzátette: a hatékonyságnövelés nem fog elbocsátásokkal járni, csak átszervezésekkel, emellett a termékösszetétel is változhat. Ducoux közölte, hogy most folyik a következő évekre vonatkozó stratégia kialakítása, amely szerint az idén nem fog új áruházat nyitni a társaság, de jövőre igen.

"Jelenleg öt bolt létrehozásának műszaki előkészítése zajlik. Ebből négy vidéken, egy pedig Budapesten fog megnyílni, ez pedig azt jelzi, hogy az Auchan a következő időszakban vidéken szeretné erősíteni jelenlétét" - tette hozzá az Auchan-vezér, aki azokra a kérdésekre, hogy az új egységek mekkora alapterületűek lesznek, pontosan mikor és hol nyílnak meg az új üzletek, nem kívánt válaszolni.

Kisebb Auchanok jelenhetnek meg

Azt azonban elárulta a cégvezető, hogy az Auchan terveiben nem kizárólag nagy alapterületű hipermarketek létrehozása szerepel, a következő időszakban az emberek lakóhelyéhez közelebb lévő, kisebb boltok megnyitása is elképzelhető. Ducoux Moszkvát említette példaként, ott ugyanis az Auchannak a város szélén van nagyméretű - húszezer négyzetméteres - hipermarketje, a belváros közelében pedig található kisebb - ötezer négyzetméteres - egység is, és a cégvezető szerint mindkettő jövedelmezően működik. "Ez azt mutatja, hogy egy-egy országban többféle bolttípus is működtethető" - tette hozzá. A magyar Auchan vezetője további fontos stratégiai célként említette, hogy a jövőben a mostaninál szorosabb kapcsolatot szeretnének a magyar beszállítókkal, és növelni kívánják a számukat.

Az [origo] élelmiszerárak várható alakulására vonatkozó kérdésre a cégvezető azt mondta: egyelőre szinte lehetetlen pontos prognózist adni. Vannak termékek, amelyek drágultak, de akadnak olyanok is, amelyek olcsóbbak lesznek, ez nagyrészt a mezőgazdaság teljesítményétől függ. A jelenlegi előrejelzések alapján természetesen elképzelhető áremelkedés, a világpiaci, ezen belül a mezőgazdasági folyamatoktól senki nem tudja magát függetleníteni. Fontos, hogy az élelmiszer-nyersanyagok a spekulánsok kedvelt célpontjai, ami szintén emelheti az árakat" - fogalmazott az Auchan vezérigazgatója, és hozzátette: mi nem spekulánsok, hanem kereskedők vagyunk, és igyekszünk megőrizni a vásárlóerőt Magyarországon is.

Az [origo] kérdésére, hogy a Tesco egyes egységeiben bevezetett önkiszolgáló kasszák megjelenhetnek-e a már meglévő áruházakban, Ducoux közölte, a cég foglalkozik a kérdéssel, de egyelőre nincs erről döntés. A cégvezető közölte, hogy a vásárlók többsége sok terméket vesz, és ezért nem feltétlenül lenne számukra kényelmes megoldás az önkiszolgáló kassza beindítása. A vásárlói igényeket felmérjük, ha arra jutunk, hogy szükségét érzik a vevők, és behozza az árát egy ilyen beruházás, akkor megjelenhetnek ezek a kasszák is a boltokban, de még korai erről konkrétumot mondani. A webáruház megnyitását is folyamatosan vizsgálja a cég, de ezen a téren sincs még konkrét elképzelés. Ducoux közölte: robbanásszerű fejlődésen megy keresztül az elektronikus kereskedelem, ezzel minden kereskedelmi cégnek számolnia kell, és időben meg kell hoznia a megfelelő döntéseket.

A távol-keleti munka után választotta Magyarországot az új Auchan-vezér

Az idén ötvenéves, közgazdász végzettségű Dominique Ducoux 1986-ban került a francia kézben lévő, jelenleg Magyarországon 12 hipermarketet, világszerte pedig több mint 1300 üzletet működtető, idén szintén ötvenéves multinacionális áruházlánchoz. Dolgozott Franciaországban áruházvezetőként, később pedig az Auchan kínai és tajvani leányvállalatánál volt vezető beosztásban, majd a cég megbízta azzal, hogy készítse elő a vietnami terjeszkedést. "Az anyacég végül úgy döntött, nem lép be a vietnami piacra, ezt követően a társaság vezetése több lehetőséget kínált fel nekem, ezek közül a magyarországi leánycég vezetését választottam, amit komoly szakmai kihívásnak tekintek" - mondta Ducoux.