Növekvő ütemben bővült a Tesco magyarországi értékesítése: a május 28-ig tartó első pénzügyi negyedévben 3,5 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest. Az előző negyedévben még 2,7 százalékos volt csak a forgalomnövekedés.
A gyorsuló növekedés annak ellenére valósult meg, hogy a hazai fogyasztás gyenge, amit alátámaszt a Központi Statisztikai Hivatal kiskereskedelmi forgalmi adata is. A legfrissebb márciusi adatok szerint 0,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi fogyasztás Magyarországon.
A régióban Szlovákiában volt a legnagyobb a Tesco növekedése, az első pénzügyi negyedévben 11 százalékkal nőtt a forgalom. Csehországban 3,7, Lengyelországban 1,6 százalékkal növelte forgalmát a Tesco az első negyedévben.
Az üzemanyag-kereskedelmet figyelmen kívül hagyva a teljes Tesco-hálózat értékesítése 1,6 százalékkal növekedett. A brit társaság otthon kevésbé volt sikeres, mindössze 1 százalékkal tudott bővülni. A Reuters szerint ennek hátterében a kormányzati megszorítások fogyasztásra gyakorolt hatása áll, de az adatok a piaci várakozásoktól is elmaradtak.