A japán Mitsubishi autógyár az elmúlt pénzügyi évben több mint megháromszorozta nyereségét a délkelet-ázsiai és európai eladásai növekedésének köszönhetően - írja a Nikkei gazdasági napilap szombat reggeli száma. Az autógyár már két egymást követő évben növelte nyereségét.
A Mitsubishi Motors Corp. a 2011. március 31-én zárt 2010-es pénzügyi évben 15 milliárd jen nyereséget ért el. A márciusi természeti katasztrófa által a nyereségre mért többmilliárd jenes terhet bőven ellentételezte a vállalat által az év folyamán végrehajtott költségcsökkentési program hatása. Az árbevétel növekedésének üteme azonban elmaradt a korábban jelzett 31 százaléktól.
A Mitsubishi hagyományosan erős piacán, Délkelet-Ázsiában jó fogadtatásra találtak az új haszongépjárművek és pickupok, Európában pedig a terepjárók értek el értékesítési sikereket.
A pénzügyi évből februárig eltelt 11 hónapban a Mitsubishi 1,08 millió járművet gyártott világszerte, 31 százalékkal többet mint az egy évvel korábbi megfelelő periódusban, már február végén 940 ezerrel múlta felül a teljes 2009-es pénzügyi év termelését.
A márciusi természeti katasztrófa előtt a Mitsubishi hároméves üzleti tervet jelentett be, amelyben 2013-ig nyeresége 45 milliárd jenre növelését tűzte ki célul. A külföldi, elsősorban ázsiai kereslet növekedésére alapozva a vállalat megerősítette a tervben kitűzött nyereségcélt.