Csaknem tízezer embert kérdezett meg a Magyar Energia Hivatal tavaly szeptemberben. A most nyilvánosságra hozott eredmény szerint a fogyasztók elégedetlenek a gázszolgáltatók ügyfélszolgálataival, főleg a telefonos elérhetőségükkel, de a panaszkezeléssel is. Az emberek negyede nehezen tudja értelmezni a gázszámlát. Az Energia Hivatal megjegyzi, hogy 2010 novemberétől változtattak a számlák kinézetén, de az csak a következő vizsgálatból derült ki, hogy ez javított-e a helyzeten.
A felmérés arra is rávilágít, hogy a felhasználók a gáz díjait rendkívül magasnak tartják, és negyven százalékuk részben vagy teljesen aránytalannak tartja a kapott szolgáltatást és az árat. A szabad kereskedőválasztás lehetőségéről a lakossági gázfogyasztók nyolcvankilenc százaléka értesült, ugyanakkor csak kilenc százalékuk jelzett váltási szándékot.