Narancsbőrszérum és vízlágyító reklámja miatt büntetett a Versenyhivatal

Vágólapra másolva!
Két céget büntetett meg a Gazdasági Versenyhivatal, mert reklámjaikban olyasmit ígértek, amit nem tudtak bizonyítani.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Stúdió Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft. a reklámjaiban valótlanul állította, hogy klinikai kutatólaborok bizonyították, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum kilenc perc alatt akár 47 százalékkal csökkenti a narancsbőr láthatóságát. A GVH azt is kifogásolta, hogy túl kevesen vettek részt a vizsgálatokban, mindössze öt-nyolc fő. A céget egymillió forintra bírságolták, és kötelezték arra, hogy internetes oldalán tegye közzé az elmarasztaló döntést.

A Versenyhivatal szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Alba-Regia Invest Kft., amikor reklámjaiban az Antivízkő nevű készülékének vízlágyító, valamint gyógyhatást tulajdonított, ám állítását nem tudta igazolni. A cég szerint a készülék által előállított víz kedvező hatásairól személyes tapasztalatok alapján számoltak be, a GVH szerint ez nem tekinthető tudományos ismeretnek, így kellő bizonyítéknak sem. A Versenyhivatal a vállalkozást eltiltotta a tisztességtelen gyakorlat folytatásától, és előírta, hogy a honlapján tegye közzé a Versenyhivatal döntését.