Kétszázmilliót fizet a Tesco a sofőrjeinek

Tesco, gyáli logisztikai központ
Vágólapra másolva!
Elismerte a gépkocsivezetői követelésének jogosságát a Tesco, márciusban kifizeti a 220 embernek járó rendelkezésre állási díjakat, 2007-ig visszamenőleg. A társaság szerint ezt három éven át adminisztratív pontatlanság miatt mulasztotta el.
Vágólapra másolva!

Márciusban kifizeti a Tesco a gyáli logisztikai központja gépjárművezetőinek a nekik valóban járó rendelkezésre állási díjat - közölte az áruházlánc csütörtökön. A 220 érintett dolgozó 2007-ig visszamenőleg jogosult a pótlékra, amely azokra a napokra jár, amikor a dolgozók 24 órán át bármikor berendelhetők. A cég összesen 200 millió forintot utal nekik.

Az ügyet 18 munkavállaló robbantotta ki, amikor a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetével (KDFSZ) közösen felszólították a Tescót a ki nem fizetett juttatások visszamenőleges rendezésére. Amikor ez késett, közülük 13-an felszámolási eljárást kezdeményeztek a munkaadójuk ellen (150-en viszont azóta elhatárolódtak a KDFSZ-től és tevékenységétől - erről itt olvashat).

A vállalat közleményében adminisztratív pontatlanságokra hivatkozik a juttatások eddigi elmaradását indokolva, mondván, 22 ezer munkavállaló esetében "nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét". A Tesco azt is hangsúlyozza, hogy munkaügyi rendszerei a lefolytatott hatósági vizsgálatok tanúsága szerint összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal, és ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt "haladéktalanul és teljes körűen orvosolja".