A holland Heineken szerdán 1,44 milliárd euró adózott eredményt jelentett tavalyról, a 2009-es 1,018 milliárd euró után. A társaság forgalma 9,7 százalékkal, 16,133 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 14,701 milliárdról.
A profit megugrását a cég a költségcsökkentési intézkedések hatékonyságával, a növekvő eladási árakkal, valamint a feltörekvő piacokon elért erős teljesítménnyel magyarázta.
A profit változatlan valutaárfolyamokkal és csoportösszetétellel számolva 19,7 százalékkal nőtt, a forgalom viszont 2,2 százalékkal kisebb volt így a 2009-esnél. Egész évben 192,3 millió hektoliter sört adott el a csoport, ez 21 százalékkal több a 2009-esnél.
A Heineken magyar részlege, a soproni székhelyű Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. utolsó, őszi becslése szerint a 2009-esnél mintegy 2 milliárd forinttal kisebb árbevételre számított tavaly. Az év elején még 4-5 százalékos növekedést reméltek a 2009-es 1 százaléknál kisebb bővülés után.
2009-ben a magyar cég 47 milliárd forint nettó bevételt ért el, miközben az értékesítés 6 százalékkal, 1,993 millió hektoliterre csökkent. Ez jobb volt, mint az iparági átlag.