A Tesco-Global Áruházak Zrt. cseh, szlovák és lengyel Tesco-áruházaknak eddig 2700 tonna magyar dinnyét vásárolt, és a héten elkezdte a gyümölcs promócióját Lengyelországban - közölte a társaság. Az áruházlánc eddig összesen 7000 tonna magyar dinnyét vett.
Az áruházlánc és a Magyar Dinnyeszövetség közös promóciója a múlt héten ért véget, több száz kiló hazai dinnyét osztottak szét kóstolóként a vásárlók között. A Magyar Dinnyeszövetséggel kialakított együttműködés keretében a Tesco 20 magyarországi nagyáruházában népszerűsítették a magyar görögdinnyét. A Tesco továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre - közölte a társaság.
A Dinnyeszövetség több mint húszmillió forintot költött a hazai gyümölcs népszerűsítésére, miközben azt sérelmezték, hogy az Aldi és a CBA élelmiszerláncok túl olcsón adják a terméket, ezt az áruházak visszautasították.
A dinnye népszerűsítésébe a kormány is beszállt. Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter júniusban dinnyeevésre buzdította a lakosságot, majd a kormányzat kedvezményes árusítási helyeket jelölt ki a dinnyeárus gazdáknak.