Magyar dinnyét visz külföldi áruházaiba a Tesco

Vágólapra másolva!
A Magyar Dinnyeszövetség, amely korábban az Aldi és a CBA túl alacsony árai miatt panaszkodott, a Tescóval közös promóciós kampányban népszerűsítette a hazai gyümölcsöt. Az áruházlánc eddig 7000 tonna magyar dinnyét vásárolt, amelyből 2700 tonnát kelet-európai áruházaiba vitt.
Vágólapra másolva!

A Tesco-Global Áruházak Zrt. cseh, szlovák és lengyel Tesco-áruházaknak eddig 2700 tonna magyar dinnyét vásárolt, és a héten elkezdte a gyümölcs promócióját Lengyelországban - közölte a társaság. Az áruházlánc eddig összesen 7000 tonna magyar dinnyét vett.

Az áruházlánc és a Magyar Dinnyeszövetség közös promóciója a múlt héten ért véget, több száz kiló hazai dinnyét osztottak szét kóstolóként a vásárlók között. A Magyar Dinnyeszövetséggel kialakított együttműködés keretében a Tesco 20 magyarországi nagyáruházában népszerűsítették a magyar görögdinnyét. A Tesco továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre - közölte a társaság.

A Dinnyeszövetség több mint húszmillió forintot költött a hazai gyümölcs népszerűsítésére, miközben azt sérelmezték, hogy az Aldi és a CBA élelmiszerláncok túl olcsón adják a terméket, ezt az áruházak visszautasították.

A dinnye népszerűsítésébe a kormány is beszállt. Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter júniusban dinnyeevésre buzdította a lakosságot, majd a kormányzat kedvezményes árusítási helyeket jelölt ki a dinnyeárus gazdáknak.