Üzleti dzsihádra hív fel egy malajziai cégvezető

Vágólapra másolva!
A nyugati mintákat követve, de a kapitalista kapzsiságot önzetlen hozzállással helyettesítve kapcsolná be a muszlim vállalatokat a világgazdaság vérkeringésébe az egyik legnagyobb malajziai cégcsoport feje. Az üzleti dzsihád alatt nem erőszakot, hanem a jó célokért folytatott küzdelmet érti.
Vágólapra másolva!

Üzleti dzsihádra lenne szükség az iszlám világban a malajziai állami tulajdonú válallatóriás, a Dzsohor vezetője szerint. Mohamed Ali Hasim a BBC internetes oldalának nyilatkozva azt mondta, "a muszlimoknak integrálódniuk kellene a globális gazdasági vérkeringésbe".

Hangsúlyozza, hogy dzsihád alatt nem a szélsőségesek által erőltetett és kisajátított jelentést kell érteni, hanem a szó eredeti értelmét: a nemes célokért, Allah útján való küzdelmet.

Hasim szerint távlatos gondolkodásra lenne szükség, és a példák ott vannak a nyugati világban, csak át kell venni a legjobb módszereket. Ha munkahelyeket, gazdagságot teremtünk, ezáltal küzdünk a szegénység ellen, akkor ezen az úton mindenkit el lehet érni - véli a cégvezető.

Hasim az önzetlenséget tenné az üzleti dzsihád fő alapelvévé, a hagyományos kapitalizmus "megosztó kapzsisága" helyett, és azt tartja a legfontosabbnak, hogy a muszlim cégek minél előbb bekapcsolódjanak a nemzetközi gazdasági életbe.

Az általa irányított Dzsohor ma 280 kisebb-nagyobb vállalat konglomerátuma, melyek arculata a lehető legszínesebb, a pálmaolaj-gyártástól az egészségügyi szolgáltatáson és a hajózáson át egészen a Kentucky Fried Chicken franchise-partnerségéig. A holding egynegyede különleges, nyugati fogalmak szerint gyakorlatilag alapítványi formában működik, ami azt jelenti, hogy nemcsak üzleti szempontokat vesz figyelembe, hanem társadalmi érdekeket is - írja a BBC.