Megerősítette előzetesen közzétett második negyedévi eredményét szerdán az adidas sportszergyártó, emelve egyúttal az egész évre vonatkozó előrejelzését is. A cég most az egy részvényre jutó adózott eredményt 2,50-2,62 euró között várja. Korábban 2,05-2,30 euró volt a becslés, a tavalyi 1,22 euró után.
A most megerősített adatok szerint a vártnál nagyobb mértékben nőtt az adidas profitja a második negyedévben, és jócskán meghaladta az egy évvel korábbit, egyebek között a labdarúgó világbajnokságnak és a Reebok márka amerikai felfutásának köszönhetően.
A júniussal végződött második negyedévben 126 millió euróra nőtt az adózott eredmény az egy évvel korábbi 9 millióról, a bevétel 19 százalékkal 2,92 milliárd euróra emelkedett, az egy évvel korábbi 2,46 millió euróról. Az árfolyamhatások kiszűrésével 11 százalékos volt a bevételnövekedés.
Huszonháromszoros adózott eredmény
A világbajnokság két szempontból is jövedelmezőnek bizonyult a cég számára: az adidas látta el felszereléssel a világbajnok spanyol csapatot, a világbajnoksághoz kapcsolódó ajándéktárgyak értékesítése pedig az adidas vezérigazgatójának előzetes várakozásai szerint másfél milliárd euróval dobta meg a cég bevételét.
Az első félévben összesítve 295 millió euróra nőtt a cég adózott eredménye, a tavalyi első félévi 13 millió euróról. A bevételek 11 százalékkal, 5,59 milliárd euróra emelkedtek, 5,03 milliárdról.