Eltűnnek az egészségügyi érvek a Danone-joghurtok reklámjaiból

Vágólapra másolva!
A Danone megváltoztatja Activia és Actimel márkájú joghurtjai reklámját, miután sikertelenül próbálták elismertetni, hogy fogyasztásuk egészségügyi előnyökkel jár, így ezek nem szerepelnek majd a hírdetésekben.
Vágólapra másolva!

A vártnál jobban nőtt a Danone bevétele idén az első negyedévben a tejtermékek és a bébiételek keresletének erőteljes növekedés miatt: a csoport árbevétele az egy évvel korábbi 3,67 milliárdról, 3,98 milliárd euróra emelkedett, elemzők 3,91 milliárdra számítottak.

A társaság azt is bejelentette: megváltoztatják Activia és Actimel márkájú joghurtjaik reklámját, miután sikertelenül próbálták elismertetni, hogy fogyasztásuk egészségügyi előnyökkel jár.

Nem elég világos a szabályozás

A joghurtok értékesítésében világelső francia vállalat csütörtöki bejelentése szerint visszavonták az európai élelmiszerbiztonsági hatósághoz (EFSA) beterjesztett kérelmet, hogy a testület igazolja a prémiummárkák egészséget támogató hatásáról szóló állításait. A vállalat úgy véli, hogy az egészséggel és táplálkozással kapcsolatos információkra vonatkozó európai szabályozás nem eléggé világos és átlátható.

A bifido-baktériumokat is tartalmazó Activia terméket korábban úgy reklámozták, hogy megkönnyíti az emésztőrendszer működését, az Actimel joghurtitalról pedig azt hirdették, hogy támogatja a szervezet betegségek elleni védekezőképességét. Az EFSA eddig nem igazolta egyik állítást sem, a cégcsoport Franciaországban már módosította hirdetéseit.

A hatóság idén februárban már kétséget támasztott a Danone közlésével szemben, amely szerint a kisbabáknak szánt termékeiben lévő, "immunofortis" néven ismert összetevő erősíti a csecsemők immunrendszerét. A hatóság azzal érvelt, hogy ez az állítás tudományosan nem bizonyított. Az Actimel és az Activia forgalma tavaly 3,7 milliárd eurót tett ki, ez a tejtermék üzletág bevételének 43, a csoport teljes forgalmának 25 százaléka.

Kiáll termékei mellett a Danone Kft.

"A Danone úgy döntött hogy visszavonja beadványait, amelyek az EFSA vizsgálata alatt álltak, miután a hatóság bejelentette, hogy egy újabb találkozót szervez 2010. június 1-ére, ahová minden érintett felet elvár, főként a vállalatokat. A találkozó lehetőséget ad az álláspontok ütköztetésére a témában, míg az EFSA végre tisztázni tudja az elvárásait és az értékelési kritériumait" - közölte a Danone Kft. az anyacég bejelentése után az [origo]-val. A cég szerint a döntés tökéletes összhangban van a Danone egészségre és tápanyag-összetételre vonatkozó európai szabályozással kapcsolatos korábbi állásfoglalásával.

A Danone Kft. szerint az EFSA korábbi iránymutatásai, amelyeket 2009 júniusában hozott nyilvánosságra, arra késztettek több vállalatot is, hogy visszavonják beadványaikat, annak érdekében, hogy az új intézkedéseknek megfelelően kerüljenek újra beadásra. A Danone Kft. azt állítja, hogy teljesen biztos "az Actimel és az Activia tudományos hátterében", mindkettő mögött több éves kutatások állnak, és a legalaposabban tanulmányozott probiotikus termékek közé tartoznak.