Többmilliós büntetés a Tescónak megtévesztő akciók miatt

Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal nyolcmillió forintos bírságot rótt ki a Tesco áruházláncra megtévesztő reklámok és akciók miatt.
Vágólapra másolva!

A Tesco áruházlánc 2008. szeptember 1. és 2009. március 16. közötti akcióiban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert egyes akciós termékei az akció kezdetén nem voltak kaphatóak, más termékek pedig nem a reklámokban szereplő tulajdonságokkal rendelkeztek. Emiatt a cégnek 8 millió forintos büntetést kell fizetnie - közölte szerdán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A hatóság szerint a különböző termékeknél lényeges, hogy azok a vásárlás után azonnal elvihetők legyenek, ez nyilvánvalóan befolyásolja ugyanis a fogyasztók döntéseit. Különösen igaz ez azoknál a termékeknél, amelyek megvásárlásához a vásárlónak utaznia kell, mert a lakhelyétől távolabb helyezkedik el az adott üzlet.

A GVH-vizsgálat során a Tesco elismerte, hogy egyes termékek (Flóra margarin, Kinder tejszelet, "tanuló kutyus" és "Az Én titkos naplóm" játékok) nem voltak kaphatók valamennyi áruházban.

A Tesco tudott róla

A margarin esetében a Tesco késve adta le a rendelést, ezért az áruházlánc tudhatta, hogy a termék nem fog rendelkezésre állni a kellő mennyiségben. Ráadásul a szállító világossá tette, hogy nem tudja a kért mennyiséget időre leszállítani.

A tejszelet beszerzését a Tesco rosszul szervezte meg, nem érzékelte e hibát, noha az ellenőrzés során azt kellett volna. A játékok esetében a Tesco már a tervezési, akciószervezési folyamat során tudomást szerzett arról, hogy a beszállító nem fog elegendő mennyiségű termékkel szolgálni.

A GVH megállapította, hogy a Tescónak alapos oka volt azt feltételezni, hogy egyes üzleteiben az adott vagy azt helyettesítő árut a kínált áron nem fogja tudni megfelelő ideig és mennyiségben eladni, ennek ellenére meghirdette az akciót. Ezt pedig csalogató reklámnak hívják - derül ki a GVH közleményéből.

Megtévesztő reklámok

A Tesco emellett megtévesztő reklámokat is közzétett, különböző műszaki berendezéseket nem a tájékoztatásban látható, illetve leírtaknak megfelelő tulajdonságokkal forgalmazott.

A Tesco a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 8 millió forint bírságot kapott.

A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Tesco jelentős forgalmú vállalkozás, a piac egyik meghatározó szereplője, a vizsgált és kifogásolt tájékoztatási gyakorlat felróható vele szemben, valamint a vállalkozást a versenyhatóság már többször jogerősen elmarasztalta.