Juhász Miklós erősítené a GHV ügyfélbarát jellegét

Vágólapra másolva!
Erősítené a GVH szolgáltató, ügyfélbarát jellegét a versenyhivatal új elnöke. Juhász Miklós tervei között szerepel még a létszámbővítés, a versenykultúra, illetve a hivatal honlapjának a továbbfejlesztése is.
Vágólapra másolva!

Juhász Miklós, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) új elnöke a jövőben szeretné erősíteni a hivatal ügyfélbarát, szolgáltató jellegét. A legfontosabbnak az elektronikus ügyintézés megteremtését tartja. Úgy véli, hogy az megkönnyítené az iratbetekintést, és arra is lehetőséget biztosítana, hogy az illetéket, díjakat egyszerűsített módon fizessék be az ügyfelek. Emellett úgy gondolja, hogy célszerű lenne a GVH honlapját is továbbfejleszteni, illetve bővíteni a létszámot. A tervezett beruházásokra, továbbá arra, hogy pluszembereket vegyenek fel, jelenleg a versenyhatóságnak nincs pénze. Juhász egyúttal szeretné azt is elérni, hogy a GVH-t az új alaptörvény alkotmányos szervként nevesítse.

Juhász Miklós kitért a versenykultúra fejlesztésére is. A GVH a kiszabott és befolyt bírságok egy részét erre fordítja. Az elnök elmondása szerint ez azért is fontos, mert egy általuk nemrégiben készített felmérésből kiderült, hogy a magyar lakosság 71 százaléka tájékozatlan a versenyszabályozással kapcsolatban, sokan azt hiszik, hogy a GVH általános panaszfórum. Ennek érdekében kezdeményezték a versenytörvény módosítását is - tette hozzá az elnök.