Nem költenek kevesebbet idén a magyarok karácsonyi ajándékokra, mint a válság előtt, 2007-ben. A GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe reprezentatív felmérése szerint Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb 100 eurót (mintegy 28 ezer forintot) szán ajándékokra, Kelet-Közép-Európában nagyjából hasonló a helyzet. A felmérésben részt vevő európai országok többségében nagyobb összeget szánnak ajándékokra: 47 százalékuk kevesebb mint 100 eurót, negyedük 100 és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet költ.
A pláza a karácsonyi célpont
A felmérés szerint az emberek általában szeretnek mindent egy helyen elintézni, leggyakrabban bevásárlóközpontokban, áruházakban, valamint szuper- és hipermarketekben szerzik be az ajándékokat. Nyugat-Európában inkább hajlandóak az emberek online csatornát választani. Európa egészében az öt százalékot, egyes országokban pedig a tíz százalékot is eléri az online vásárlók aránya, Magyarországon mindössze két százalék él ezzel a lehetőséggel.
A ruházat a legnépszerűbb
Magyarországon a ruházati cikkek a legnépszerűbbek, második helyen a szépségápolási termékek, harmadikon a könyvek állnak, majd a játékok, ötödikként pedig az élelmiszerek és italok következnek. Európa más országaiban is a ruházat és a kiegészítők vezetik a sort.