Rámozdultak a befektetők a Facebookra és a Twitterre

Vágólapra másolva!
Egyre komolyabb az érdeklődés a befektetők körében a tőzsdén nem forgalmazott internetes vállalatok iránt, a két sztár a Facebook és a Twitter.
Vágólapra másolva!

Az utóbbi öt hónapban a Facebook közösségi szájt piaci értéke 50 százalékkal nőtt, a mikroblog-szolgáltató Twitteré pedig megduplázódott, a befektetők ugyanis rákaptak a Silicon-völgy két sztárvállalatának részvényeire - írja a Financial Times (FT).

A lap a Nyppex adatait közli, amelyek szerint a 11 top internetcég értéke összességében 54 százalékkal emelkedett június vége óta, szemben a tőzsde egészének mozgását követő S&P 500 index 19 százalékos emelkedésével.

Az FT szerint a másodpiaci értékek növekedése jól mutatja, hogy a befektetők kiemelt célterületként tekintenek az internetes vállalkozásokra. "A befektetők szerint a közösségi média a jövő" - mondta a lapnak Laurence Allen, a tőzsdei adatokkal foglalkozó Nyppex szakértője.

Az utóbbi öt hónapban a Facebook kapitalizációja (vagyis a részvényárfolyama alapján számolt értéke) 26,4 milliárd dollárról 41,2 milliárd dollárra ment fel, a Twitteré pedig több mint kétszeresére, 3,7 milliárd dollárra emelkedett. A Google által kinézett, a közösségi vásárlásokra specializálódott Groupon értéke 4,8 milliárd dollár, ami a június végi érték háromszorosa. Az Ft szeritn voltak olyan internetes cégek is, amelyeknek csökkent az értéke, ilyen volt például a közösségi játékoldalt üzemeltető Zynga, amelynek a kapitlizációja 4,8 milliárd dollárról 4,4 milliárd dollárra ment le.

Ezeknek a cégeknek a részvényeivel jellemzően nem a tőzsdéken kereskednek, hanem magánbefektetők a tőzsdeinél jóval kevésbé szabályozott piacokon egymás között adják-veszik azokat.