A presztízsromboló visszahívási akciók után a fogyasztói hűség és a vevőcsalogató akciók mentették meg a Toyotát attól, hogy veszteségessé váljon - hangzott el az ABC News hírcsatorna keddi elemzésében.
Szakértők szerint a japán autógyártót megrendítették a sorozatos visszahívások. A cég legutóbb alig két hete jelentette be, hogy motorhiba miatt 270 ezer autót rendel vissza. A Toyota tavaly ősz óta több mint 10 millió autóját hívta vissza különféle meghibásodási lehetőségek, köztük a gázpedál beragadásának kockázata miatt.
A Toyota eladásai ennek ellenére 11 százalékkal növekedtek júniusban az egy évvel korábbihoz képest. A jelenség egyik oka lehet, hogy a japán vállalat olyan akciókat - például kamatmentes hitelt vagy a jelentős lízingkedvezményeket - kínál, amelyeket a vásárlók nem akarnak elszalasztani.
Az Edmunds piackutató cég szerint ugyanakkoe a márka vásárlóinak jelentős része nem vesztette el bizalmát, az új autók forgalmának 49 százalékában régi Toyotákat cserélnek be a tulajdonosok. Ugyanez az arány tavalyi 42 százalék volt.
A Toyota márciusban - amikor kiterjedten reklámozta az akciókat - meg is előzte az eladások tekintetében a Fordot, és megközelítette a General Motorst. A kampány viszont drága volt: a vállalat egy eladott járműre átlagosan csaknem 2800 dollárt költött. Ez az összeg 2008 márciusában csak 838 dollár volt.