A fogyasztói hűség és az akciók menthették meg a Toyotát

Vágólapra másolva!
A visszahívások kikezdték ugyan a Toyota hírnevét, de az agresszív vevőcsalogató kampány hatására a gyártó még javítani is tudta a piaci pozícióit. Igaz, az akciókra a korábbinál sokkal többet áldozott a cég az ABC amerikai hírcsatorna szerint.
Vágólapra másolva!

A presztízsromboló visszahívási akciók után a fogyasztói hűség és a vevőcsalogató akciók mentették meg a Toyotát attól, hogy veszteségessé váljon - hangzott el az ABC News hírcsatorna keddi elemzésében.

Szakértők szerint a japán autógyártót megrendítették a sorozatos visszahívások. A cég legutóbb alig két hete jelentette be, hogy motorhiba miatt 270 ezer autót rendel vissza. A Toyota tavaly ősz óta több mint 10 millió autóját hívta vissza különféle meghibásodási lehetőségek, köztük a gázpedál beragadásának kockázata miatt.

A Toyota eladásai ennek ellenére 11 százalékkal növekedtek júniusban az egy évvel korábbihoz képest. A jelenség egyik oka lehet, hogy a japán vállalat olyan akciókat - például kamatmentes hitelt vagy a jelentős lízingkedvezményeket - kínál, amelyeket a vásárlók nem akarnak elszalasztani.

Az Edmunds piackutató cég szerint ugyanakkoe a márka vásárlóinak jelentős része nem vesztette el bizalmát, az új autók forgalmának 49 százalékában régi Toyotákat cserélnek be a tulajdonosok. Ugyanez az arány tavalyi 42 százalék volt.

A Toyota márciusban - amikor kiterjedten reklámozta az akciókat - meg is előzte az eladások tekintetében a Fordot, és megközelítette a General Motorst. A kampány viszont drága volt: a vállalat egy eladott járműre átlagosan csaknem 2800 dollárt költött. Ez az összeg 2008 márciusában csak 838 dollár volt.