Megjelenhetnek a kontinenset Londonnal összekötő La Manche alatti alagútban az európai gyorsvasutak - közölte a Financial Times (FT). A verseny azért alakulhat ki, mert az alagutat üzemeltető cég a biztonsági előírások megváltoztatására készül, a lap szerint a Deutsche Bahn szinte biztos megjelenik a vonalon, de más társaságok is érdeklődhetnek majd.
Az új szabályok értelmében a szélesebb, kontinentális vonatok is használhatják majd a brit vonalakat, míg most még nincs erre lehetőség. Technikai értelemben a kontinens és London közötti vonalak már most is alkalmasak a nagyobb vonatok fogadására, de jelenleg még olyan szabályok vannak érvényben, amelyek szerint az európai személyszállító vonatok nem szelhetik át a csatornát.
Az FT szerint a kontinentális vonatokat még át kell majd alakítani, hogy kiszolgálhassák a londoni utasokat is, a csatorna alatt ugyanis csak olyan vonatok közlekedhetnek, amelyek legalább 400 méteresek, miközben a standard méret a szupergyors vonatok esetében 200 méter - az előírás abból ered, hogy a vészkijáratok egymástól 375 méterre vannak az alagútban, és ha például tűz üt ki, akkor a szerelvények elhagyása nélkül is meg lehet közelíteni a kijáratokat.
Az ICE gyorsvonatokat üzemeltető Deutsche Bahn vezetője a Die Weltnek azt mondta, hogy anyagilag nagyon vonzónak tűnik egy Köln-Brüsszel-London vonal üzemeltetése, számításaik szerint egy ilyen vonatot évente 1 millióan használnának.
Jelenleg egyedül a Eurostar vonatai közlekednek a csatorna alatt, ugyanis csak ezek elégítik ki a szigorú biztonsági előírásokat. A vonatokat ebben a cégben a partnerek, azaz a francia SNCF, a brit London & Continental Railways és a belga SNCB tulajdonolja.