Vágólapra másolva!
A Daciának nincs oka panaszra, a Renanult kezében lévő román autógyár növeli termelését, mert egyre több megrendelést kap külföldről.
Vágólapra másolva!

Az rossz bőrben lévő autóipar képviselői között is vannak kivételek, az olcsó autókat gyártó Dacia a termelés bővítéséről döntött. A francia autómamut, a Renault román leánycége idén 12 százalékkal 1200-ról 1340 darabra növeli a napi termelést, és létszámot is növeli.

A döntés hátterében az áll, hogy a Dacia eladásai és exportmegrendelései jelentősen növekedtek. Ezt igazolják az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett márciusi adatok, amelyek szerint a Dacia utcahosszal megnyerte a márkák márciusi versenyét. Éves összevetésben ugyanis a Dacia 84 százalékkal növelte eladásait az európai piacon, a második az Alfa Romeo lett, 41 százalékos bővüléssel.

A jelentős növekedésben szerepet játszik, hogy az autógyárak megsegítése érdekében több uniós államban, köztük Németországban bevezették az úgynevezett roncsprémiumot. Ez azt jelenti, hogy ha egy autótulajdonos lecseréli régi gépkocsiját egy korszerű új autóra, akkor a vásárláshoz kormányzati támogatást vehet igénybe.

A roncsprémium márciusban elképesztő lökést adott a németországi értékesítéseknek, Európa legnagyobb autópiacán ugyanis márciusban több, mint 400 ezer új autót vettek, szemben az egy évvel korábbi 286 ezerrel, azaz a növekedés 40 százalékos tavaly márciushoz képest, amikor a válság még nem érintette az autópiacot. (A roncsprémium bevezetéséről Magyarországon is szó van.)

Bár a Dacia remek teljesítményt nyújt, a román autópiacról ugyanez nem mondható el. Az ACEA-statisztika szerint Romániában az első negyedév során 61 százalékkal kevesebb autó talált gazdára, mint az előző év azonos időszakában.