Leállhatnak a leépítések az autóiparban

Vágólapra másolva!
Leállhatnak az elbocsátások a hazai autóiparban, ugyanis a legnagyobb autóipari szereplők egyike sem tervez leépítéseket idén a határozatlan munkaidejű szerződéssel rendelkező dolgozók körében.
Vágólapra másolva!

Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!

A válság negatív hatásait a gyártók a műszakok rugalmas kezelésével igyekszenek tompítani. A műszakoknak a megrendelésekhez való igazítása az egyik leghatékonyabb eszköz, ezért széles körben alkalmazzák is. Emellett persze a hazai gyártók helyzete elég különböző.

Eddig csak a Magyar Suzuki jelentett be 2008 végén leépítést. Az 1200 főt érintő elbocsátásra a termelési rend változásai miatt volt szükség. Jelenleg csak megrendelésre gyártanak, készletre nem termelnek. Ebben az évben 200 ezer autó gyártását tervezik, amiből 90 százalék külföldre menne exportként. - szerepelt a Napi Gazdaságban.

Az Audi Hungária különböző műszakmodellek alkalmazása mellett bizonyos beszállítói tevékenységek saját hatáskörbe vonásával, szabadságok elrendelésével és bizonyos esetekben a határozott idejű szerződéssel rendelkező alkalmazottak leépítésével ellensúlyozzák a bevétel csökkenést. Az 5980 főt foglalkoztató cég ebben az évben értékesítéseinek 10 százalékos csökkenését várja, de nem akar állami segítségért folyamodni.

A GM Magyarország termelése jelenleg három műszakban folyik, a gyártási volument heti rendszerességgel igazítják a megrendelésekhez. A társaság a 2009-es működési terveit már többször módosította, az azonban várható, hogy a termelés volumene lényegesen alatta marad a tavalyinak, de leépítéseket nem terveznek.